Analytics

2010. november 24., szerda

Rakott kel szárított vargányával

Mint említettem, a tegnapi párolt kel tulajdonképpen csak félkésztermék volt, amelyből falatoztunk a maga natúr állapotában, majd a maradékot rakott kelkáposzta készítéséhez használtam. Mivel kis adagról volt szó, a rakást egyáltalán nem szép rétegekben csináltam, hanem csak úgy durr: összekutyultam az összes hozzávalót, aztán összesütöttem az egészet. A tepsis egytálétel ízét egy kis aszalt vargányával tettem izgalmasabbá.

Hozzávalók

  • a párolt kelkáposzta maradéka (vagy: fél kis fej kelkáposzta forró vízben 3 percet főzve, lecsepegtetve)
  • 1 jó marék szójagranulátum
  • 1 pohár rizs
  • 1 nagy fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 4 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál füstölt pirospaprika
  • 1 teáskanál sima pirospaprika
  • 1 mokkáskanál köménymag
  • 2 babérlevél
  • csipetnyi őrölt római kömény
  • 1 teáskanál szárított kakukkfű 
  • 1 teáskanál só
  • 3 dl tejföl
  • 2 dl víz
  • 2 evőkanál szárított vargánya
  • 1 mokkáskanál só
  • 5 dkg reszelt sajt
  • szerecsendió

Elkészítés

A szárított vargányát kézben összetörtem kisebb darabokra, és beáztattam 2 dl jó meleg vízbe.
A rizst szűk kétszeres mennyiségű, kissé sózott vízben, előzetes pirítás nélkül megfőztem al dentére: forralt vízbe szórva újraforrástól talán 10-12 perc. A hagymát és a fokhagymát felkockáztam, és olajon megdínszteltem a babérlevéllel és a köménymaggal együtt. Amikor üvegesedni kezdett, hozzáadtam a paprikákat, az őrölt római köményt és a kakukkfüvet, egyet kevertem rajta, majd beleszórtam a szójagranulátumot is. Még talán 15 másodpercig kevergettem szárazon, aztán felöltöttem annyi vízzel, amennyit a szója fel akart venni (hogy se száraz ne maradjon, se ne ússzon), megsóztam, és 1-2 percig kevergetve főztem. Ezután az elkészült szóját összekevertem a rizzsel és a párolt kelkáposztával.
A keveréket margarinnal kikent jénai tálba töltöttem. A tejfölt elkevertem a vargányás vízzel és egy kis sóval, és nyakon öntöttem vele a masszát. A tetejére szórtam mutatóba egy kis reszelt sajtot, és szerecsendiót reszeltem rá. Sütőben 200 fokon kb. 30 percet sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése