Analytics

2010. november 27., szombat

Ilyen-olyan kása

Kása: kiment a divatból. Szegény ember egyszerű eledele - de lehet gazdagon is készíteni, és attól, hogy egyszerű, még nagyon is finom lehet. Mindenféle dolog - gabona, hüvelyes, zöldség (és persze húsosoknak húsmaradékok) - összefőzve egy fazékban. Szinte bármilyen kombinációt ki lehet próbálni - itt van egy.

Hozzávalók

  • 1 pohár rizs
  • 1 pohár sárgaborsó
  • 1 pohár hajdina
  • 2 evőkanál olaj
  • 2 fej hagyma
  • 3-4 szál sárgarépa
  • 1 kelkáposzta torzsája és szárrészei
  • 1 pohár mirelit vegyeszöldség
  • 6-8 pohár víz
  • 2 teáskanál só
  • 1 mokkáskanál szárított kakukkfű

Elkészítés

A feldarabolt zöldségeket (a mirelit kivételével) pár percet pirítottam a megforrósított olajon, majd kiszedve félretettem. Az edényt felöltöttem 6 pohár vízzel, beleadtam a sárgaborsót, és megvártam, amíg felforr az egész. Ekkor hozzáadtam a rizst és a hajdinát is, majd lefedve, időnként megkeverve főztem, amíg a cuccok megpuhultak. (A sárgaborsó nagyjából megpuhult, de keményebb maradt, mint a többi - ha legközelebb hasonlót csinálom, akkor beáztatott sárgaborsót használok hozzá, vagy egy kicsit főzöm is, nem csak felforralom, mielőtt a többi hozzávalót beleadnám.)
Amikor már félig megpuhultak a dolgok, hozzáadtam a kakukkfüvet és a félretett meg a mirelit zöldséget, és így főztem tovább együtt. Közben szükség szerint pótoltam a vizet, hogy keverhető, de azért ne túl hígan folyó kásám legyen. Végül, amikor teljesen megfőtt, megsóztam, és még egy percig hagytam rotyogni.
Tejföllel és reszelt sajttal ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése