Analytics

2010. november 23., kedd

Párolt kelkáposzta

A kelkáposzta a nemszeretem-zöldségek közé tartozik sok embernél - pedig nagyon finom. Én speciel már-már pépessé főzve is szeretem (csak némi fűszerezéssel kell az ízét feleleveníteni, például így: kelkáposztafőzelék ízesen. De aki még csak a nagyon megfőzött kelkáposztát próbálta, annak egészen revelációszerű lehet a teljesen sima párolt kel sajátos, friss, pompás íze. Érdemes tenni vele egy próbát.

Hozzávalók

  • 1 kis fej kelkáposzta
  • 5 dkg vaj
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 1 csipet köménymag
  • víz

Elkészítés

A kelkáposztát durva darabokra vágom. A vajat egy kis olajjal elkeverve megforrósítom, hozzáadom a köményt és a kelkáposztát, és közepes lángon, sűrűn kevergetve párolom kb. 10 percig, amíg nagyjából megpuhul, de a szárrészei valamelyeset ropogósak maradnak.
Menet közben sózom, és szükség esetén egy kis vizet adok alá, hogy ne süljön, csak párolódjon. Az elkészült párolt kelt mi könnyű ebédre ettük főételnek rizzsel, reszelt sajttal meghintve és tejföllel körítve.
Az én részemet a tányéron még meg is borsoztam egy kicsit, és így utólag belegondolva pár csepp citromlé is finom lett volna rajta.
Mellesleg pedig bevallom, hogy nem az egész kelkáposztát nyomtuk be ebben a puritán formában, hanem azért csináltam ezt, hogy a maradékából aztán majd rakott kel legyen.

1 megjegyzés: