Analytics

2012. július 29., vasárnap

Sült-párolt répa

Korábban is többször megállapítottam már, hogy a mezei sárgarépa önmagában is igen finom étellé alakítható. De most magam is meglepődtem, hogy mennyire finom ebéd lett a ritkításkor kiszedett, ujjnyi vagy annál nem sokkal nagyobb répákból. Azt hiszem, a siker fő titka az volt, hogy viszonylag sok zsiradékon, nagy lángon készítettem el, így inkább sült, mint párolt répa lett a végeredmény, kellemesen karamellizálódott cukrokkal.

Hozzávalók

  • 60-70 deka zsenge sárgarépa (nekem két különböző, narancs és vörös színű répám volt épp)
  • 3-4 nagy gerezd fokhagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 2-3 evőkanál vaj
  • 1 csapott mokkáskanál só
  • egy csipet feketebors
  • 2 evőkanál finomra metélt bazsalikom

Elkészítés

A répákat alaposan megmostam, végüket levagdostam, a vastagabbakat (kb. 2 centi fölött) hosszában kettévágtam. Wokban felforrósítottam a vajat és az olajat (vegán verzióban csak olajjal - de valami ízletessel - is biztosan finom lenne), majd beledobáltam az összes répát a félbevágott fokhagymagerezdekkel együtt, és nagy lángon, sűrűn keverve pirítani kezdtem. Amikor már a répák többsége kezdett színt kapni - ez 6-8 perc lehetett -, megsóztam-borsoztam, majd pár keverés után lefedtem. A lángot kis-közepesre levéve még kb. 5 percig pároltam, közben néhányszor megkeverve, amíg vajpuha lett. A végén meghintettem bazsalikommal, majd alapos keverés után eloltottam a lángot, és tálaltam a sült-párolt répát.
Nekünk reszelt sajttal meghintve főétel volt kenyér mellé; köretnek is nagyon el tudom képzelni valami száraz hús mellé.

1 megjegyzés:

  1. Én szórnék mellé egy kis aszalt sárgabarackot és/vagy nagyszemű görög mazsolát. Szárnyasokhoz kiváló köret lenne.

    VálaszTörlés