Analytics

2012. július 14., szombat

Görögös serpenyős krumpli

A pirított krumpli témájára már annyi variáció van itt, hogy nem is linkelek a korábbiakhoz (kattints a jobb oldalon a "krumpli" címkére, aztán tallózd ki belőle a pirított krumplikat, ha érdekelnek). Ezt a mostanit görögnek kereszteltem. Ennek az egyik oka az, hogy fetás salátát ettünk hozzá - de ez persze nem a krumpli sajátsága. (Tulajdonképpen a magzani kezdő rengeteg fejessalátát kellett gyors ütemben fogyasztani, és azt gondoltam, hogy a nagy tál salátához a pirított krumpli jól fog passzolni.) A krumplit magát úgy hellenizáltam, hogy mindenféle zöldfűszereket tettem bele, és egy kis paradicsommal is ízesítettem.

Hozzávalók

  • egy szűk kiló újkrumpli (de óból is meg lehet csinálni)
  • 4-5 dkg vaj (vegán opcióban helyette olivaolaj)
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 3 kisebb fej lilahagyma
  • 5-6 gerezd fokhagyma
  • egy jó csokor kakukkfű (levele és esetleges virága, a száráról letépkedve)
  • egy nagy csokor zöldhagyma zöldje
  • egy pici csokor petrezselyemzöld
  • 3-4 evőkanál sűrítetlen paradicsompüré
  • 1 teáskanál só
  • 1 mokkáskanál törött bors

Elkészítés

A megmosott, de természetesen hámozatlan újkrumplit egy-másfél centi vastag karikákra vágtam. Egy teflonos wokban felforrósítottam az olajat és a vajat (jó sok zsiradék ment alá, így sül igazán finomra a krumpli, és a végeredmény nem érződik zsírosnak). Beledobáltam a krumplit, és közepes lángon, sűrűn kevergetve pirítani kezdtem. Közben meghámoztam a hagymát, félbe, majd hosszában vastag (5-6 mm) szeletekre vágtam, és azt is beledobáltam. Utána jött a fokhagyma pucolása; a gerezdeket félbevágtam, és őket is a serpenyőbe szórtam.
Amikor a krumpli már kezdett szép színt kapni (de még nem puhult át; ez idő alatt sikerült a kakukkfüvet megtisztogatni), beleszórtam a kakukkfüvet, majd fogtam a hagymazöldet, 2-3 centis darabokra vagdaltam, és azt is beledobtam. Az egészet megsóztam-borsoztam, hozzáadtam a paradicsompürét, és még 1-2 percig kavargattam. Utána szétterítettem az edényben viszonylag egyenletesre, lefedtem, és a lángot kicsit lejjebb véve még 3-4 percre otthagytam, hogy az alja kicsit lekozmáljon, a többi pedig a saját gőzében végleg megpuhuljon. A legvégén megszórtam a durvára vágott petrezselyemmel, és még egyszer összeforgattam.
A salátához egy kis vörösborecetet kevertem össze olivaolajjal és egy apró gerezd elkapart fokhagymával, ebbe beleforgattam a fejessalátát, majd hozzákevertem a kockákra vágott fetát. Egy kis olajbogyó még jót tett volna neki, de az most nem volt itthon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése