Analytics

2012. július 24., kedd

Grillezett zöldséges haloumi

Egy hétvégi villásreggelire készítettem el ezt a nyárias finomságot. Nem vagyok nagy reggeliző, de időnként bizony jól tud esni egy meleg luxusreggeli - ez ilyen volt. Mindjárt megsúgom, hogy a haloumi sajt valójában nem Haloumi volt, hanem "hajdúsági grillsajt" - ami tapasztalatom szerint két dologban különbözik a valódi Haloumitól: nem Krétán készült, és így nem kapja meg az eredetvédett megjelölést, emellett sokkal olcsóbb. Kiegészítette pár nyári zöldség, köztük egészen pici sárga bébicukkini - olyan fiatal, hogy a végén a virág még el sem hervadt.

Hozzávalók

  • kb. 10 dkg haloumi sajt
  • 2 evőkanál szezámmag
  • egy paradicsom
  • egy kisebb fej lilahagyma
  • fél zöldpaprika
  • néhány gerezd fokhagyma
  • 1-2 bébicukkini
  • 1 evőkanál olivaolaj
  • frissen tört bors ízlés szerint

Elkészítés

A zöldségeket megtisztítottam és fél centi körüli vastagságú szeletekre vágtam (a hagymát kicsit vékonyabbra, a fokhagymát még vékonyabbra). A sajtot szintén kb. félcentis szeletekre vágtam, és a szeletek mindkét oldalát belenyomkodtam a kistányérba hintett szezámmagba.
Egy nagy, vastag aljú, teflonos serpenyőt kikentem egy kis olivaolajjal. Közepes lángon felforrósítottam, majd a magos sajtszeleteket a serpenyő középső részére fektettem. Ezután körülraktam őket hagymával és cukkinivel, a kimaradt helyekre beillesztgettem a paprikakarikákat, és az egészet körberaktam paradicsom-félkarikákkal. Kb. 3 perc után a sajtszeleteket megfordítottam, és a fokhagymaszeleteket a még üres lyukakba szórtam. További két percig sütöttem; a zöldségeket nem forgattam, nem tologattam. A végén tekertem rá egy kis borsot.
Finom kenyérrel befaltuk; kettőnknek elég volt, bár meg kell hagyni, bírtunk volna még enni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése