Analytics

2012. július 4., szerda

Csőben sült rizses karfiol

Egy egyszerű kis sütőben sült egytálétel. Rendszeresen készítek ehhez hasonlókat, főleg hidegebb estéken, amikor jó, ha a sütő is rásegít a szobahőmérsékletre. A tavalyi egybesült karfiolom eléggé hasonló volt ehhez a mostanihoz, de ez most egyszerűbb, sokkal kevésbé munkaigényes étel. A karfiolt és a rizst ezúttal nem liszttel sűrített sajtszósz, hanem tojásos-tejfölös öntet és külön reszelt sajt egészíti ki.

Hozzávalók

  • egy kisebb fej karfiol
  • kb. egy pohár rizs megfőzve (én most maradékot használtam hozzá, de frissen is lehet főzni)
  • 2 tojás
  • 2 deci tejföl
  • kb. 1 deci tej
  • 1 mokkáskanál só
  • 1 mokkáskanál szárított bazsalikom
  • 1/2 mokkáskanál őrölt szerecsendió
  • egy csipet fehérbors
  • kb. 10 deka durvára reszelt sajt (fele cheddar volt, fele gagyista)

Elkészítés

A karfiolt apró rózsákra szedtem szét, és enyhén sózott vízben félpuhára főztem. (Kb. két liter víz egy csipet sóval; amikor felforrt, beledobtam a karfiolt; újraforrás után még 1-2 percet főztem, majd a vizet leöntöttem róla, és a forró karfiolt állni hagytam a saját gőzében, lefedve.)
 Később, amikor a karfiol már hűlt valamennyit, a tojást simára kevertem a tejföllel, tejjel és a fűszerekkel. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A karfiolt összekevertem a rizzsel, és szétterítettem egy tepsiben.
Egyenletesen meglocsoltam a tojásos öntettel, majd a tetejére hintettem a reszelt sajtot.
Kb. 45 percen át sütöttem, az utolsó tíz percben a sütőt grillre kapcsoltam át, és felcsavartam 200 fokra a hőmérsékletet. Végül az eloltott sütőben hagytam még 5 percre.
Önmagában ettük, nem kell már hozzá semmi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése