Analytics

2010. december 18., szombat

Juhtúróval töltött gombafejek

Juhtúróval töltött gomba sütőben sütve. Klasszikus ínyencség; van, aki úgy készíti, hogy a gombaszárakat megpirítja, aztán hozzákeveri a töltelékhez. Én inkább félreteszem, és felhasználom valami másra (most speciel melegszendvics lett belőlük). Egy időben sokfelé lehetett kapni, és a közelmúltban újra láttam valahol (de sajnos nem most, amikor ezt a gombát csináltam) - szóval létezik egy olyan termék, hogy a juhtúrót egy vékony bükkfafurnérba csomagolva árulják. Ha látsz ilyet, nagyon-nagyon ajánlom a juhtúrós gombához: a bükkfából valami pompás erdőíz szivárog bele a juhtúróba, ami a gombával való összesütés során csodákat művel.

Hozzávalók

  • 8 nagyobb fej barna csiperke (fél kiló)
  • 15 dkg juhtúró
  • 3-4 dkg vaj
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 csipet bors
  • 1 ágacska rozmaring
  • 2-3 dkg reszelt füstölt sajt

Elkészítés

A gomba tönkjét kitördeltem; a kalapokat megmostam, aztán jól leszárogattam. A juhtúrót összepasszíroztam a vajjal, tejföllel, borssal és a szétnyomott fokhagymával, majd a keveréket elosztottam a gombafejek között, és jól belekentem a kalapokba. Mindegyikbe szurkáltam néhány rozmaringlevelet, majd meghintettem egy csipet finomra reszelt füstölt sajttal.
200 fokon, légkeverés mellett kb. 30 percig sütöttem.
Krumplipürét és zöldsalátát ettünk hozzá vacsorára.

3 megjegyzés:

  1. Ez is nagyon finom lett, ez volt a főétel, utána meg a melegszendó.. :)
    Kipróbálni erősen ajánlott!! :))

    VálaszTörlés
  2. (ja, az a fél óra nekem 10-15 perc volt, pedig egy ősöreg, halódó légkeverésesben ..)

    VálaszTörlés
  3. Köszi a visszajelzéseket, örülök, hogy bejött. Idő: hát igen, nem muszáj agyonsütni a gombát, a tied nyilván lédúsabb volt még, mint az enyém.

    VálaszTörlés