Analytics

2010. december 29., szerda

Sütőtökös lencse

Nem tudom, a pépesre főzött vörös lencse belefér-e az újévi babona szabályaiba, de mondjuk azt, hogy ez a szilveszteri ajánlatom. Lényegében egy indiai zöldséges dálról van szó - török vöröslencsével és magyar sütőtökkel, amit nálunk valami oknál fogva szinte csak sütve fogyasztanak, pedig különféle zöldségfőzelékekbe is jó. Kellemes, édesen csípős, laktató, szívet melengető étel lesz belőle így lencsével összefőzve.

Hozzávalók

  • 1 kis "kanadai" sütőtök (vagy 60-70 deka bármilyen sütőtök)
  • 2 kisebb fej hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1/2 kiló vöröslencse
  • 4-5 evőkanál olaj
  • 1 nagyobb darabka fahéj
  • 1 púpos teáskanál római kömény
  • 1 teáskanál durvára tört száraz piros csilipaprika
  • 4-5 hüvely kardamom
  • 1 teáskanál őrölt koriander
  • 1 teáskanál kurkuma
  • 2 púpos teáskanál só

Elkészítés

Az olajat felforrósítottam egy nagy, vastag aljú lábosban, és lassú tűzön pirítani kezdtem benne a fahéjat, a római köményt és a csilit. A kardamomot meghámoztam, és a magjait mozsárban porrá törtem, majd 1-2 perc után ezt is a piruló fűszerekhez adtam. További talán fél perc után a felszeletelt hagymát és fokhagymát is az olajba dobtam, és 3-4 percen át, időnként megkeverve pirítottam.
Közben az előre meghámozott és kimagozott sütőtököt hosszában négybe, majd keresztbe kb. fél centi vastag szeletekre vágtam. Végül a lábasba raktam a tököt is, és hozzáadtam az őrölt fűszereket. A lángot nagyra felvéve talán 4-5 percig, sűrűn kevergetve pirítottam.

Időközben a lencsét átöblítettem, majd ezt is hozzáadtam az ételhez, és felöntöttem kb. 2 liter vízzel. Felforrástól számítva kb. 20 percet főztem, majd megsóztam, és eloltottam alatta a lángot. Ekkorra a lencse szétfőtt, de még nem teljesen homogén péppé.
A vacsoraidő viszont még nem érkezett el, és a forró dál láng nélkül is tovább főtt, puhult. Így lett szinte teljesen homogén állagú tálalásig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése