Analytics

2013. június 11., kedd

Tészta spárgaszósszal

A spárga nálunk minden szezonban "kötelező luxus", amiből lehetőleg többször is kell fogyasztani. Végül is nem is olyan nagy luxus: néha a hipermarketek csinálnak belőle nagy akciót, máskor pedig a pesti Nagycsarnokban szoktam venni elfogadható áron kiváló, vastag és általában rostmentes spárgát. A zöld spárgának nem vagyok nagy barátja: kellemes zöldség, amit szívesen megeszem bármikor, de egyáltalán nem olyan különlegesség, mint a fehér spárga. Ez a mostani spárgakaja tésztához való szósz spárgából és sajtból. Babónak nemigen jött be, de mi felnőttek mindketten megállapítottuk, hogy kiemelkedően finom lett.

Hozzávalók

  • egy csomag (fél kiló tészta)
  • a kifőtt tésztára 2-3 evőkanál olivaolaj
  • fél kiló vastag szálú fehér spárga
  • 3-4 deka vaj
  • 2 púpos evőkanál liszt
  • kb. 3 deci tej
  • kb. 2 deci tejföl
  • 10-12 deka jól olvadó sajt (olcsó cheddar)
  • jó késhegynyi őrölt szerecsendió
  • fél mokkáskanál őrölt fehérbors
  • 2-3 evőkanál aprított bazsalikomlevél (friss)
  • víz

Elkészítés

Miután feltettem a tészta főzővizét, a megmosott spárga fejeit letördeltem, aztán a maradék szárakat vékonyan meghámoztam és 2-3 centis darabokra vágtam. A vajat felforrósítottam és kis-közepes lángon, időnként keverve párolni kezdtem benne a spárgát (fejeket és szárdarabokat egyszerre). Amikor a spárgahegyek pikkelylevelei barnulni kezdtek (kb. 5 perc), meghintettem liszttel, majd még egy-két perc folytonos kavargatás után felöntöttem a tejjel és gyorsan simára kavartam. A mártást közepes-nagy lángon felforraltam, és amikor besűrűsödött, annyi vízzel hosszabbítottam, hogy folyós, de azért ne túl híg legyen. Újra felforraltam, majd belekevertem a tejfölt, sajtot és a fűszereket. Sűrű kevergetés mellett újra felhevítettem, de csak annyira, hogy a sajt teljesen felolvadjon, a nyúlósság eltűnjön belőle, de már ne forrjon fel a spárgaszósz. Beállítottam a sósságát, aztán az időközben kifőtt és olivaolajba forgatott tésztára tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése