Analytics

2012. december 13., csütörtök

Variáció pirított rizsre

Pirított rizsre van már néhány recept itt a blogon, és igazából talán nem is érdemes újabbakat írni, hiszen úgyis csak fantázia meg a hozzávalók rendelkezésre állása dönti el, hogy mi kerül a végtelenül egyszerű alapkajába. Viszont az elmúlt hetekben viszonylag sokszor ettünk pirított rizseket, és szinte mindegyik közben megállapítottuk, hogy bizony nagyon jóféle kaja ez: olcsó, viszonylag gyorsan megvan, ugyanakkor nagyon finom, laktató és egészséges. A blogos receptet pedig tulajdonképpen azért írom most meg, mert úgy megtetszettek előkészítés közben a tarka hozzávalók, hogy muszáj volt lefotózni őket (nem mintha szép fotó lett volna a téli sötétségben...)

Hozzávalók

  • 1 pohár rizs (kb. 25 deka szárazon) megfőzve
  • egy fej hagyma
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2-3 centis darab friss gyömbér
  • egy kis nyers csilipaprika
  • fél csomag (15 dkg) tofu
  • fél-fél marék különféle zöldségekből (nálam most: brokkoli [főleg a torzsájából, egy kicsi a virágából], mángoldszár, kápia paprika, sárgarépa)
  • 2-3 evőkanál "kínai" szójaszósz
  • 1 teáskanál szezámolaj

Elkészítés

A rizst szűk feltettem főni kétszeres mennyiségű vízben kevéske sóval és egy kis olajjal. (Maradék rizs is tökéletes persze. Néha olajon megpirítom egy kicsit a rizst, de sokszor nem bajlódom ezzel - mindenesetre úgy pergősebbre fő.)
A hagymát félbe, majd hosszanti szeletekre vágtam. A fokhagymát, gyömbért és csilit apróra felvagdostam. A tofut szűk fél centi vastag pálcikákra vágtam, a zöldségeket pedig különböző formákra, amik épp adták magukat (a sárgarépát elég vékonyra, a puhább zöldségeket vastagabbra).

Egy wokba jó adag olajat löttyintettem és istenesen felforrósítottam. Beledobtam a hagymát és a lehető legnagyobb lángon, meg-megkeverve sütni kezdtem. Amikor megüvegesedett, hozzáadtam a tofut és a fokhagyma-csili-gyömbér kombinációt. Ahogy a tofu is sülni kezdett (vagyis barnulni és duzzadni), jöttek sorra 1-2 perces különbséggel a zöldségek keménységi sorrendben: répa, mángoldszár, brokkoliszár, brokkolirózsák, paprika.
Végül beöntöttem a wokba a megfőtt rizst, meglocsoltam egy kis szójaszósszal és még egy kis olajjal, és alaposan összeforgattam az egészet. Picit megsóztam - a szójaszósz sósságától függően előfordulhat, hogy erre nincs is szükség. A lángot eloltottam, és vittem máris az egészet az asztalra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése