Analytics

2013. január 6., vasárnap

Olaszos babfőzelék

Babfőzelék, kicsit másképpen. Tulajdonképpen sokban hasonlít a tavalyi toszkán kellevesemhez, csak nem levesnek, hanem főzeléknek elkészítve, és nem kellevél babbal, hanem bab kellevéllel. Ha a babot kuktában megfőzöd előre, mint én (vagy éppen konzervbabot használsz), akkor nagyon gyorsan elkészíthető, laktató és zamatos kaja. Jó gyomortöltögető télire.

Hozzávalók

  • egy nagyobb szál sárgarépa
  • egy kisebb szál fehérrépa
  • egy kisebb fej hagyma
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • kb. 2 deci sűrítetlen paradicsompüré
  • fél kiló apró fehérbab, előre megfőzve
  • egy marék kellevél (sacc 10 deka; én leveles kelt használtam, de a kelkáposzta is legalább olyan jó lenne)
  • 1 mokkáskanál feketebors
  • kb. 5 dkg reszelt parmezán
  • 1 evőkanál liszt
  • kb. 2 deci tejföl

Elkészítés

A finomra összevágott sárgarépát, fehérrépát és hagymát feltettem pirítani olajban. Amikor a hagyma már teljesen megüvegesedett, hozzáadtam a szintén finomra vágott fokhagymát, majd egy perc után felöntöttem paradicsompürével. Előbb nagy, majd egyre kisebb lángon, időnként keverve főztem-sütöttem, amíg a paradicsom besűrűsödött (kb. 5 perc). A vége felé hozzáadtam a kellevelek vastagabb, száras részeit is.
Amikor a vastagja már megfonnyadt, hozzáadtam a vékonyabb kelleveleket is (szalagokra vágva), és egy kis vízzel felöntve közel puhára pároltam. Végül hozzáöntöttem a babot főzővizével együtt, meg még annyi vizet, hogy elég hosszú, de nem túl híg leve legyen.
Mindezt együtt felforraltam, közben megborsoztam és sóztam ízlés szerint. A lisztet elhabartam kevéske vízben, majd a tejfölben, és a felforrt főzelékbe ezt is belekevertem. Megízesítettem parmezánnal, majd egy-két végső rotyogás után levettem a tűzről - és megettük kenyérrel.
 

1 megjegyzés:

  1. Megcsináltam (kelkáposztával), és nagyon jó lett! Látok az egyik képen babérlevelet, azt is tettem bele.
    Köszi a receptet!

    VálaszTörlés