Analytics

2013. január 13., vasárnap

Zöldséges tofu indonéz hangulattal

Írtam egyszer régen, hogy próbálkozom majd az indonéz ízvilág előteremtésével saját kútfőből is, előregyártott keverékek nélkül. Azt is írtam ott, hogy amit megtapasztaltam az indonéz (jávai) konyhából, annak a nagy része nem tett rám mély benyomást, egy kivétellel: mogyorószósz, ami viszont fenomenális. Ez itt most egy kész kutyulmányok nélkül (de több egzotikus alapanyagot is felhasználva) itthon összerakott, mogyorószószos finomság, én találtam ki, nyilván nem autentikus, de a hangulata megvan.

Hozzávalók

  • egy kocka (30 dkg) tofu
  • egy kisebb fej vöröshagyma
  • diónyi darab friss gyömbér
  • 2-3 gerezd fokhagyma 
  • 4-5 evőkanál olaj
  • kb. fél kiló mángold (helyette: spenót vagy kínai kel)
  • egy piros kaliforniai paprika
Mogyorószósz
  • egy marék (sacc 10 deka) pörkölt földimogyoró
  • 1 mokkáskanál tamarindkoncentrátum
  • 1-2 friss piros csilipaprika
  • 3 evőkanál sötét szójaszósz
  • 2 evőkanál jaggery (abszolút nyers nádcukor; helyette: 1 csapott evőkanál barna cukor és 1 evőkanál citromlé)
  • 3 evőkanál friss citromillatú bazsalikomlevél (helyette: citromfű, ázsiai citromnád, végső esetben pár bazsalikomlevél és egy kis citromhéj)

Elkészítés

Egy wokban olajat forrósítottam és pirítani kezdtem benne a hosszanti cikkekre vágott hagymát. A tofut közben felkockáztam, és amikor a hagyma megüvegesedett, hozzászórtam. Finomra vágtam a fokhagymát és a gyömbért, és ezeket is beleszórtam.
Időközben elkészítettem a mogyorószószt: a hozzávalókat turmixgépben pépesítettem annyi vízzel, hogy önthető, de azért sűrű mártás legyen belőle.
A tofut a hagymával és egyebekkel időnként kavargatva pirítottam, amíg mind a hagyma, mind a tofu barnulni kezdett. Ekkor beleadtam a durva szalagokra vágott mángoldot és a darabolt paprikát. Néhányszor átforgattam, majd amikor a mángold összeesett és puhulni kezdett, nyakon öntöttem a mogyorószósszal, megsóztam, még egyszer áthevítettem - és kész volt.
Jázminrizzsel ettük finom ebédnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése