Analytics

2013. március 11., hétfő

Egyszerű quesadilla

Az előre elkészített búzatortilla még piszok drágának számít a mi költségvetésünkhöz képest, de úgy tűnik, csökken az ára. A múltkoriban egyszer beruháztam, hogy legyen itthon készenlétben - jól jön majd, ha legközelebb úgy alakul, hogy nem marad reggelire kenyerünk és nem akarunk boltba menéssel indítani. El is érkezett egy ilyen nap, és elkészült reggelire az egyszerű quesadilla. Nem került bele semmi rendkívüli, nem is pakoltam tele töltelékkel, csak úgy módjával.

Hozzávalók

  • bolti búzatortilla
  • kaliforniai paprika
  • mirelit kukorica, kiolvasztva
  • zöldhagyma
  • jól olvadó sajt (pl. "nagylyukú"), durvára reszelve
  • chili fűszerkeverék
  • olaj

Elkészítés

A paprikát, hagymát felkockáztam, a kukoricát pedig közben mikróban kiengedtem. A sajtot durva reszelőn lereszeltem.
Serpenyőbe (palacsintasütőbe) egy kis olajat löttyintettem, és a lángot kis-közepesre véve beledobtam egy tortillát, áttörölgetve vele a serpenyőt, hogy mindenhova jusson olaj. Szórtam a lepényre egy kicsit a zöldséges töltelékből,
 aztán meghintettem reszelt sajttal is, és megszórtam egy kis előre kevert chilifűszerrel.
 
A tetejére ráhelyeztem még egy lepényt, és 2-3 percig hagytam sülni, hogy az alja megpiruljon, a sajt pedig olvadni kezdjen benne. A felső lepényt néhányszor lenyomkodtam, hogy jól hozzáragadjon az alsóhoz, aztán az egészet egyben átfordítottam, és a másik felét is megpirítottam.
A mélyhűtőből még az este elővettem egy kis tavalyi salsát, amit most elkevertem némi tejföllel, és ezt adtam mártogatni a quesadilla mellé. Magunknak még egy kevéske csilis sót is szórtunk rá, de ezt Babó reggelijéből inkább kimellőztük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése