Analytics

2012. október 10., szerda

Krumplis lencsefőzelék parmezánnal

Főztem egy adag lencsét kuktában; egy részéből leves lett vacsorára, egy részéből pedig másnap kreáltam valami fúziós kaját. Nagyon jó lett: a lencse tartalmasságának krumpli adott nagyobb tömeget; sajtos-tejfölös szósz tette gazdaggá, az ízekről zöldfűszerek gondoskodtak. Laktató és zamatos, igazi őszi kaja lett belőle, amit rizzsel ettünk ebédre.

Hozzávalók

  • kb. 25 dkg (száraz) lencse puhára főzve
  • kb. fél kiló krumpli (nem szétfővős fajta)
  • egy nagyobb fej vöröshagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 2-3 evőkanál vaj
  • egy teáskanál zöldségszárítmány
  • 1/2 mokkáskanál feketebors
  • egy ágacska friss rozmaring levelei összeaprítva (vagy egy teáskanál szárított)
  • egy csipet oregano
  • egy csipet szárított bazsalikom
  • kb. 5 dkg reszelt parmezán
  • kb. 5 dkt reszelt olcsó sajt
  • kb. 1 deci tejföl
  • egy púpos evőkanál liszt
  • víz
  • 2-3 evőkanál citromlé

Elkészítés

A vaj és olaj keverékén üvegesre pirítottam a hagymát, majd hozzáadtam a kb. 2 centis kockákra vágott krumplit a fokhagymával együtt. Kevergetve sütöttem, amíg a krumpli pirulni kezdett (sacc 4-5 perc).

Ekkor felöntöttem annyi vízzel, amennyi szűken ellepte. Kicsit megsóztam, beleszórtam a szárított zöldséget, majd felforrás után lefedve főztem, amíg a krumpli nagyjából megpuhult (még 4-5 perc). Ekkor hozzáadtam a lencsét és a fűszereket és ismét felforraltam. A lisztet elkutyultam kevés vízzel, majd a tejfölhöz kevertem. Ezzel behabartam a főzeléket, hozzáadtam a reszelt sajtokat, és addig kavargattam, amíg egyenletesre sűrűsödött a szósz. Közben beállítottam vízzel a sűrűségét és sóval a sósságát.
Sima rizzsel komplett ebéd lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése