Analytics

2010. július 31., szombat

Törökös csicseriborsó-saláta

Ez a saláta még a július közepi nagy kánikula idején készült a múltkor megfőzött, majd fagyasztva eltett csicseriborsóból. Azokban a dögmeleg napokban sem főzni, sem meleget enni nem volt nagy kedvem, ezért találtam ki ezt a kombinációt. Görög joghurtot használtam hozzá, mert a napokban épp kaptunk olyat akciósan, de egy kicsit túl gazdag lett így - igazából jobb lett volna sima joghurttal, esetleg egyharmadrész tejföllel dúsított sima joghurttal. A savanykás citromos joghurt, a menta és a zöld csili friss, csattanós ízét remek mélyebb dimenzióval gazdagította a csicseriborsó és a piros csípőspaprika.

Hozzávalók

  • 2 bögre főtt csicseriborsó
  • 1 fej lilahagyma
  • 1 paradicsom
  • 2 pici, erős zöld csilipaprika
  • 1 ágacska menta
  • 4-5 szál petrezselyem
  • 1 mokkáskanál csípős pirospaprika
  • 1/2 mokkáskanál római kömény
  • 1 teáskanál só
  • 1/2 citrom leve
  • 3 dl joghurt vagy tejföl

Elkészítés

A csilit vékony karikákra vágtam, a paradicsomot apró kockákra, a hagymát pedig vékony, hosszanti szeletekre.

A zöldfűszereket finomra aprítottam, és mindent jól összekutyultam. Frissen is nagyon jó volt; némi állás, hűtőben érlelés után még jobb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése