Analytics

2010. július 1., csütörtök

Csicseriborsós ragu

Főztem egy kiló csicseriborsót; egy részét megfőzve lefagyasztottam, a  többiből meg különféle dolgokat csináltam. Ez a ragu az egyetlen, amit le is fotóztam - nem mintha olyan hű de szép lenne. Viszont finom, laktató és egzotikus. Konzerv csicseriborsót is lehet hozzá használni - csak az piszok drága. Tartalmaz rizst és krumplit is, tehát akár egytálétel is lehetne, de mi kenyérrel ettük - bőven elég gazdag ahhoz, hogy külön keményítő jöjjön mellé.

Hozzávalók

  • egy nagyobb krumpli
  • 3 kisebb fej hagyma
  • 1 teáskanál római kömény
  • 1 teáskanál tört szárított piros csilipaprika
  • 2-3 evőkanál olaj
  • egy darab (sacc 10 dkg) lilakáposzta
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 2 csapott teáskanál só
  • víz
  • két marék főtt csicseriborsó (maradék vagy direkt ehhez főzve, esetleg konzerv)
  • két marék főtt rizs (maradék vagy frissen főzve)
  • késhegynyi fahéj
  • kb. 2 dl sűrítetlen paradicsompüré (passata)
  • kb. 1 dl joghurt
  • 1 mokkáskanál cukor
Tálaláshoz
  •  petrezselyemzöld

Elkészítés

A krumplit kb. 2 centis kockákra vágtam, a hagymát pedig durva darabokra (hosszában félbe, a feleket hosszában megint félbe, aztán a negyedeket keresztben 3-4 darabra). A káposztát (egy fej tetejét metszettem le hozzá) szintén kb. 2 centis kockákra vágtam fel. A felforrósított olajba beleszórtam a csilit, a római köményt, a krumplit és a hagymát. 2-3 percig nagy lángon, kavargatva pirítottam, azután hozzáadtam a káposztát és a fokhagymát is, és további 2-3 percen át pirítottam.
Ezután megsóztam, adtam hozzá egy kis vizet, jól összekevertem, és lefedve, egyszer-kétszer megkeverve főztem, amíg a zöldségek megpuhultak (5-6 perc). Ekkor hozzáadtam a maradék hozzávalókat és még annyi vizet, hogy legyen jól látható leve. Az egészet felforraltam, kóstolva beállítottam a sósságát (a só nélkül főtt csicseriborsó elég rendesen fel tudja szippantani), és még 1-2 percig hagytam rotyogni. Ezzel el is készült, tálalható. Nagyon jót tett volna neki egy kis friss petrezselyemzöld - de ez most elmaradt.

1 megjegyzés: