Analytics

2010. június 28., hétfő

Kert java becsinált

Ez amolyan kis semmi különös leves. Két nagyon jó dolog volt benne. Az egyik, hogy a legutóbbi dermesztő hidegben főztem, amikor jól esik a meleg leves. A másik pedig, hogy szinte minden növényi belevaló saját termés volt (igen, még a babérlevél is; a citrom viszont nem), és ez szintén szívet melengető érzés. De ha a piacon vagy a hipermarketben veszed meg a hozzávalókat, a leves akkor sem rossz.

Hozzávalók

  • tetszés szerinti zöldségek - a mi "csak hazai" verziónkban a következők voltak
    • egy nagy marék újkrumpli
    • 1 fej főzőhagyma
    • 3 zsenge tarlórépa
    • 6-8 szál miniatűr, silány sárgarépa (ritkításkor kihúzgált szálak)
    • egy marék zöldborsó
    • 4-5 mángoldlevél
  • tetszés szerinti zöldfűszerek - az enyémben  ezúttal:
    • a főzőhagyma zöld levelei
    • egy kis csokor metélőfokhagyma
    • egy kis ágacska tárkony
    • egy kis csokor petrezselyem
  • 1 evőkanál olaj
  • 2-3 babérlevél
  • fél citrom leve
  • 1 deci tejföl
  • 1 evőkanál liszt

Elkészítés

Kevéske olajban jó nagy lángon kavargatva pirítani kezdtem a durva kockákra vágott (mosott, de nem hámozott) újkrumplit és a négybe vágott főzőhagymát a babérlevelekkel. 1-2 perc után hozzáadtam a kockázott tarlórépát és a sárgarépát (ez utóbbi olyan satnya volt, hogy egészben hagytam). További 1-2 perc után beletettem a zöldborsót és a mángold feldarabolt szárát, aztán felöntöttem annyi vízzel, amennyi jól esett, és megsóztam.
Miután felforrt, lefedtem, és főztem, amíg minden zöldség megpuhult (kb. 10 perc). Közben a lisztet simára kevertem egy kevéske vízzel, majd a tejföllel, végül még egy kicsit vízzel higítva. Ezt a levesbe öntöttem, jól megkavartam, beleadtam a citromlét, az aprított zöldfűszereket és a mángold csíkokra szeletelt zöldjét, majd újra felforraltam. Kész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése