Analytics

2010. június 1., kedd

Gombapaprikás

Az elmúlt napokban nem annyira volt időm főzni: munka és egyéb teendők szóltak közbe. Úgy tervezem, hogy teljesen hétköznapi és egyszerű kajákat is megírok majd a blogon, de a túrós tészta és hasonlók mellé legalább egy-két fotó kellene, hogy méltó legyen. Volt most olyan is, hogy E főzött rám, nem pedig én rá, és ugyan nem fotóztam, a múltkorában viszont lefényképeztem a gombapörköltjét, amikor szintén nagy munkában voltam, és ő csinálta az ebédet. Így hát most következzen a "felmelegített" gombapaprikás (ja igen: mellesleg én pörköltnek szoktam nevezni, bár hivatalosan paprikás a neve), amelynek fotómodelljét nem én főztem - de a recept az enyém lesz.

Hozzávalók

  • 1 kiló gomba (hétköznapokra sima termesztett csiperke)
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál édes pirospaprika
  • 1 teáskanál őrölt csípős pirospaprika
  • 2 dl tejföl
  • 1 púpos evőkanál kukoricaliszt
Opcionális variációk:
  • 1-2 paradicsom vagy 1-2 evőkanál paradicsomkonzerv
  • 1 zöldpaprika
  • bors
  • ízlés szerinti zöldfűszer

Elkészítés

A termesztett gombát csak akkor szoktam hámozni, ha... nem is tudom, szinte soha. Komposztot óvatosan le lehet róla pergetni, ha koszos marad, esetleg leöblíteni, de ha nem nagyon muszáj, akkor nem is mosom. Viszont hajszálvékonyra szeletelve szeretem - ezzel szoktam őrületbe kergetni E-t, ha ő csinálja a gombapörköltet. Mit csináljak? - nem esik jól, ha vastag, és aztán rágósra, csigaszerűre fő. (Bár csigát még nem ettem.)
A felkockázott hagymát olajon kis lángon üvegesre pirítom. Hozzáadom a finomra vágott fokhagymát, majd fél perc pirítás után az édes és a csípős paprikát. Egy gyors keverés, aztán beleszórom a gombát (és ha használom, akkor a paradicsomot, zöldpaprikát). Pár perc nagy lángon, és óvatos kevergetés, amíg a gomba átforrósodik és összeesik. Ekkor megsózom (ilyenkor jöhet a bors és a szárított zöldfűszer is), majd a lángot kisebbre veszem, és lefedve még pár percet főzöm.
Közben a kukoricalisztet elkeverem egy kevéske vízzel, és belehabarom a tejfölbe. Finomliszttel is jó lenne, de kukoricaliszttel kényelmesebb, mert gyakorlatilag képtelen a csomósodásra. Végül aztán az egészet a  pörkölthöz adom (ekkor jöhet a paradicsomkonzerv is, ha megy bele, és a friss zöldfűszer). Újra felforr, még egy rottyantás, és fogyasztható a gombapaprikás, amit én pörköltnek hívok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése