Analytics

2010. július 25., vasárnap

Paradicsomos cukkiniragu


Még nem tartunk ott, hogy a könyökünkön is cukkini jöjjön ki, de azért szépen teremget már a kert végében. Egy kisebb adag cukkiniből gyors és csodafinom ragu lett. Rizzsel ettük, a tetejére egy kis sajtot reszelve. Tésztaszósznak is kiválóan megfelelt volna, és egyszerűen kenyér mellé való főzeléknek is. A paradicsom még nem saját, csak gyári püré.

Hozzávalók

  • 2 közepes cukkini (kb. 1/2 kiló)
  • 1 zöldpaprika
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 kis csokor bazsalikom
  • pár ágacska kakukkfű
  • 1 mokkáskanál füstölt paprika
  • kb. 2 dl sűrítetlen paradicsompüré (passata)
  • kb. 1 dl főzőtejszín
  • víz

Elkészítés

A hagymát jó durva darabokra vágtam (hosszában négybe, aztán keresztben 3-4 darabra), és pirítani kezdtem az olajon. A cukkinit is négybe vágtam hosszában, majd keresztben finom, vékony szeletekre. Gondban voltam kicsit a hozzávalók írásánál: mekkora egy közepes cukkini? Erről a "hagyományos" és a "modern" vagy a "magyar" és a "nyugati" értelmezés gyökeresen eltér, mivel nálunk sokaknak eszébe sem jut megenni a cukkinit, amíg a kilót el nem éri, másutt meg sokaknak eszükbe sem jut megenni a cukkinit, ha a húsz dekát meghaladja. Nos, az én értelmezésem szerint a "kis" cukkini az egészen zsenge, fiatal példány, mondjuk max virslinyi méretű. A "közepes" cukkini ennél nagyobb, de még zsenge, héjastul és magostul ehető. A "nagy" cukkini meg a fél kilót meghaladó méretű nagy bumburnyák, amit már magozni és hámozni érdemes.
Visszatérve a piruló hagymához: amikor sárgulni kezdett, hozzáadtam a hosszában vékony szeletekre vágott fokhagymát, kevertem rajta néhányat, majd belekevertem a cukkinit is. Utána felvágtam darabokra a zöldpaprikát, és azt is hozzáadtam. Jó nagy lángon pirítgattam 3-4 percen át, majd hozzáadtam a füstölt paprikát és az aprított zöldfűszereket.
Még egyet kevertem rajta, aztán nyakon öntöttem paradicsompürével és tejszínnel. Sóztam (és borsoztam volna, ha nem akartam volna kímélni az asszonyt, aki tüsszög tőle). Kevéske vízzel hosszabbítottam a levét, és még egyszer hagytam összeforrni az egészet.
Végül rizs tetejére tálaltam, meghintve egy kis durvára reszelt sajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése