Analytics

2010. augusztus 3., kedd

Királyi őszibarackfagylalt

Őszibarackfagyi, ahogy a királyok szeretik. Én legalábbis tétovázás nélkül feltálalnám bármilyen királynak, de még egy sem volt a vendégem. Lehet persze szabadon variálni is a receptet, például elhagyni belőle az egzotikus fűszereket. Mindjárt be is vallom, hogy nem pont úgy csináltam, ahogy itt leírom (kevesebb volt benne a gyümölcs), hanem az itt közzétett recept inkább az elképzelésem arról, hogy hogyan lenne még finomabb az az isteni kreálmány, amit ténylegesen megcsináltam.

Hozzávalók

  • 1 kg érett őszibarack
  • 1/2 kg mascarpone
  • 2 dl habtejszín
  • 1/2 dl tej
  • 5-6 szál sáfrány
  • 3-4 szem kardamom
  • 6 púpos evőkanál cukor
  • 1 dl pálinka

Elkészítés

A tejet a sáfránnyal és a meghámozott, mozsárban porrá tört kardamommal felforraltam (mikróban legkisebb fokozaton kb. fél perc) és félretettem. Itt mindjárt álljunk is meg egy szóra. Amikor sáfrányt mondok, akkor sáfrányra gondolok. Nem sáfrányos szeklicére, pórsáfrányra, szafflórra. Ha sáfrányod nincs és szeklicéd van, akkor felejtsd el a szeklicét és hagyd ki a sáfrányt. Ha nem tudod, melyiked van otthon, akkor nézd meg, hogy mennyi van belőle. Ha egy teáskanálnyinál többet tartasz, akkor minden valószínűség szerint szeklicéd van - felejtsd el. Ha Magyarországon vetted külföldi turisták által is látogatott helyen, és rá volt írva, hogy Echt Safran, akkor szeklicéd van - felejtsd el. A sáfrányos szeklice körülbelül annyira alkalmas a sáfrány helyettesítésére, mint a homok a búzadara helyettesítésére.
E kis kirohanás után térjünk vissza az őszibarackfagyihoz. A barackokat meghámoztam és kimagoztam, majd a cukorral, a tejszínnel és az időközben a sáfránytól szép sárgára vált tejjel összekevertem. Botmixerrel pépesítettem, és közben a mascarponét is hozzádolgoztam. Ha nem csak utólag, tálaláskor kevertem volna hozzá egy kis pálinkát, akkor most tettem volna hozzá azt is. A pálesz persze elhagyható, ha gyerekeknek vagy vezetni készülő személyeknek csinálod a fagyit; ha viszont nincs ilyen kényszer, akkor valószínűleg konyakkal, esetleg whiskyvel sem lenne rossz a fagylalt.
Végül egy kis ideig még a kézikészülék végét mixerről habverőre cserélve habosítottam; ez a kevergetve fagyasztott adagon valószínűleg nem változtat semmit, de a tömbbé fagyasztotton talán igen. A massza egy részét ugyanis műanyag edénybe töltöttem és egyben lefagyasztottam; a másik részét viszont tálastul beraktam a mélyhűtőbe, majd az első óra elmúltával kábé félóránként kivettem és összekevertem, hogy jégtömb helyett fagylalt legyen a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése