Analytics

2010. augusztus 12., csütörtök

Linguine cukkinis szósszal

Ki kellett valamit találni egy felbontott főzőtejszín és egy felbontott paradicsompüré elhasználására; gyors fogyasztásért kiáltozott pár zsenge cukkini (megpermeteztem a bokrot, és előtte leszedtem róla mindent, ami ceruzaelemnél nagyobb volt), és ideje volt nekilátni egy öregedő trappista sajtnak is. Még szép, hogy tészta lett belőle - történetesen linguine, de persze bármi más alakú is megfelel. Kissé semleges lett a végeredmény - kevesebb volt a paradicsomos dobozban, mint gondoltam. Azt írom le a receptben, amit csináltam, de több paradicsommal valószínűleg izgalmasabb lenne.

Hozzávalók

  • 4-5 apró, zsenge cukkini
  • 1 fej hagyma
  • 4 babérlevél
  • fél zöldpaprika
  • fél marék szárított erdei gomba (sacc 2 dkg)
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 4 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál só
  • egy kis csokor bazsalikom
  • 1 teáskanál szárított bazsalikom
  • 1 mokkáskanál őrölt feketebors
  • 2 dl sűrítetlen paradicsompüré (passata)
  • 1 dl főzőtejszín
  • 1 dl tejföl
Tálaláshoz
  • reszelt sajt

Elkészítés

A tésztának feltettem vizet, aztán hozzáláttam a szószhoz - így pont elkészül minden időre. A szárított gombát (boltban vett vegyes erdei gomba) szárazon felszeleteltem kis darabokra, aztán beáztattam egy kis (kb. 2 dl) vízbe. A hagymát és a paprikát felkockáztam, a cukkinit lereszeltem a reszelő durva, tökgyaluló részén.
A felforrósított olajon közepes lángon pirítani kezdtem a hagymát a babérlevéllel. Amikor üvegesedni kezdett, hozzáadtam a zöldpaprikát, majd egy szűk perc múltával a finomra vágott fokhagymát. Egyet kevertem rajta, aztán belekerült a reszelt cukkini is. A lángot nagyra csavartam, és kevergetve pirítottam, amíg a cukkini összeesett és levet eresztett. Ekkor hozzáadtam a gombát a levével, megsóztam, beleszórtam a szárított bazsalikomot, és felforraltam.
Forrás után beleöntöttem a paradicsompürét és egy kis vizet, amivel kiöblítettem a dobozát. Amikor ez is felforrt, beleadtam a tejszínt és a tejfölt, a durvára vágott friss bazsalikomot, a borsot, és még annyi vizet, hogy hígabb szószos állaga legyen. Még egyszer hagytam melegedni, amíg épp csak forrni kezdett - és kész is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése