Analytics

2010. augusztus 23., hétfő

Gazpacho

Azelőtt sohasem csináltam még gazpachót, viszont rég ki akartam próbálni, mert nagyon tetszik az alapgondolat. Egyszer kóstoltam előregyártott, gyümölcslészerűen dobozban árult cuccot, és már az sem volt rossz - milyen lehet hát akkor a kertben frissen szedett zöldségekből készült hiteles anyag? Nos, elárulom: pompás. Frissítő, zamatos, és csak úgy pezseg az élettől, "harapni" lehet benne a vitamint. Ja, és ha esetleg valaki nem tudná, mi a gazpacho: nos, elég a képre pillantani, hogy lásd, mi megy bele. Valahol a turmix és a leves között van, afféle nyers zöldségtrutymó.

Hozzávalók

  • jó sok paradicsom (sacc 60 dkg)
  • jó sok uborka (sacc 40 dkg)
  • 1 kisebb fej hagyma
  • 2 zöldpaprika
  • 1 apró, erős zöld csilipaprika
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyem
  • 1 csipet bors
  • 1 csipet őrölt római kömény
  • 1 teáskanál só
  • 2 evőkanál olaj
  • ízlés szerint víz

Elkészítés

A zöldségeket durva darabokra vágtam, és bepakoltam egy szép nagy kancsóba.
Utána ráeresztettem a kancsóra a botmixert, és péppé pépeltem.
Lényegében ennyi.
Egy-két óra hűtés után még finomabb, és fel is lehet önteni egy kis vízzel, hogy többnek tűnjön - de az az igazság, hogy felöntés előtt jobb volt. Fogyasztható magában előételnek, vagy hideg vacsora mellé saláta helyett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése