Analytics

2011. szeptember 1., csütörtök

Gombapástétom

A lejáróban lévő, félárra leértékelt shii-take gomba volt a kiindulópontja ennek a receptnek. Csodafinom lett, és nagyon el tudnám képzelni valami jóféle erdei gombából is: szegfűgombából például, esetleg vargányából. Az aromás gomba adja az ízt, és hogy legyen valami teste is a pástétomnak, voltaképpen sárgarépa teszi ki a tömeg jó részét. A felhangokat zöldfűszerek adják meg.

Hozzávalók

  • 10 dkg shii-take gomba (vagy valami zamatos erdei gomba)
  • 3-4 szál zsenge sárgarépa (sacc 20 dkg)
  • 4-5 mogyoróhagyma (sacc 10 dkg) - vagy helyette sima hagyma, de épp a mogyoróhagyma is akciós volt
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • egy ágacska rozmaring
  • pár ágacska kakukkfű
  • csipetnyi feketebors
  • 1 mokkáskanál só
  • fél deci vörösbor
  • fél deci olivaolaj
  • 1-2 evőkanál tejföl

Elkészítés

Mély serpenyőben egy kis olajon pirítani kezdtem a felaprított hagymát. Amikor felforrósodott, levettem takarékra a lángot, és vagy 5 percen át karamellizáltam, időnként megkeverve. Közben a répát vékony félkörökre vágtam, és az 5 perc leteltével a hagymához kevertem. Időnként keverve további kb. 5 percig pirítottam őket együtt; közben finomra metéltem a fokhagymát, a gombát pedig durván összekaszaboltam.
A serpenyőbe dobtam a fokhagymát, rozmaringot és kakukkfüvet (ezeknek csak a leveleit, szárról leszedve), majd egy kavarintás után a gombát. Sóztam-borsoztam, és sűrűn keverve pároltam még 3-4 percig, amíg levet eresztett, majd el is főtte. Ekkor felöntöttem egy kis borral, hogy felszedje, ami a serpenyő aljára ragadt, majd még vagy egy percig főztem, amíg ismét elforrt a bor nedvessége.

A kész anyagot egy kicsit hűlni hagytam, majd olivaolajjal és tejföllel sima krémmé turmixoltam. Kenyérre kenve ettük vacsorára. A végeredményről sajna nem készült fotó, ugyanis rávetettük magunkat és betermeltük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése