Analytics

2011. szeptember 4., vasárnap

Meggyes-túrós rétes

Ez még a nyáreleji meggydömping alatt készült, de csak most kerül ki a blogra. Bármilyen más gyümölccsel is el lehetne játszani ugyanezt, biztosan jó lenne az eredmény. Rétestészta húzására nem merek vállalkozni, maradok a gyári réteslapnál. Most elég rosszat fogtam ki, korábban volt már szerencsém sokkal jobbhoz is. Az előregyártott réteslap előnye, hogy viszonylag gyorsan, kevés pepeccsel lehet finom süteményt készíteni - bár ez a meggyes változat azért előkészületet igényel, mert a meggyet lecukrozva állni hagytam, hogy ne legyen olyan leves.

Hozzávalók

  • 1 csomag réteslap
  • 1/2 kiló meggy
  • 1/2 kiló túró
  • 10 dkg kristálycukor
  • 2 tojás
  • kb. 5 evőkanál vaníliás porcukor (én tartok egy üvegben porcukrot, benne vaníliarúddal; ennek hiányában sima porcukor vagy akár kristálycukor, plusz ízlés szerint gyári vaníliás cukor)
  • 2 púpos evőkanál búzadara
  • 3-4 evőkanál olaj
  • 1-2 evőkanál tejföl
  • 1-2 evőkanál tej

Elkészítés

A kimagozott meggyet meghintettem 10 deka cukorral, és 2-3 órát állni hagytam, közben időnként megkeverve. Később kihalásztam a meggyeket, és kinyomkodva használtam fel őket - a levét megittuk vízzel higítva. A tojások sárgáját kikevertem a vaníliás porcukorral, majd ezt összekevertem a túróval, a kinyomkodott meggyel és a búzadarával. (Történetesen ikertojásaim voltak, tehát arányaiban több volt a sárgája, kevesebb a fehérje, mint két rendes tojással lett volna.) A fehérjéket késhegynyi sóval kemény habbá vertem, és ezt is beleforgattam a túrós töltelékbe. (Nem baj, ha nagyrészt összetörik.)
A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A réteslapokból kettőt-hármat rétegeztem egymásra (8 lap volt a csomagomban, én pedig 3 rudat akartam, tehát lett két háromretegű és egy kétrétegű). A rétegek között olajjal elkevert tejföllel kentem meg vékonyan a lapokat.
Amikor egy rétegezés elkészült, az egyik hosszanti oldalától kicsit beljebb elterítettem a töltelék harmadát, majd a két végét behajtva feltekertem és formára igazítottam a rétest - és ezt ismételtem a másik két rúddal is. A réteseket sütőfóliával bélelt tepsire raktam, a tetejüket kés hegyével megböködtem, hogy legyen hol távoznia a gőznek, majd a tojáshab verésére szolgáló edényt egy kevéske tejjel kiöblítettem, és ezzel beecseteltem a rudak tetejét.
A bemelegedett sütőben 25 percig sütöttem a réteseket, majd még 5 percre bent hagytam őket a sütő elzárása után.
A végeredmény remekül ízletes volt, de azért nem lett tökéletes. Egyrészt elég szar volt a gyári réteslap: vastag és száraz. Másrészt a töltelék kicsit túl nedvesre sikeredett, és eláztatta a réteslapot, ami néhol alul-oldalt ki is repedt - ha csinálok még ilyet, akkor a fent írottnál több búzadarával próbálkozom majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése