Analytics

2011. szeptember 15., csütörtök

Mexikói serpenyős fantázia

Most is leírom a véletleneket, amelyek ehhez az ételhez vezettek. Három független tényező játszott össze. Egyrészt ki akartam próbálni az indiai panír alternatívájaként más grillezhető sajtokat is. Másrészt salsát készítettem a fölöslegben lévő paradicsomaimból. Harmadrészt pedig beérett egy adag "méteres" zöldbab (ez még nyár közepén volt). Ők adták tehát az alapköveket ehhez a csodafinomra sikeredett, gazdag ételhez. A sajtok kapcsán pedig a következőkre jutottam: a most kipróbált eredeti krétai halloumi és a "hajdúsági grillsajt" gyakorlatilag megkülönböztethetetlen egymástól (ha eltekintünk attól, hogy a halloumi egy leheletnyi mentával volt ízesítve). Egyik sem panír, de mindkettő pompásan süthető olajban.

Hozzávalók

  • 25 dkg grillezhető sajt (lásd a bevezetőt; vagy húsosok próbálják ki például pulykamellel ugyanezt, biztos jó lesz)
  • kb. 25 dkg zöldbab (ceruzabab, illetve én saját termésű méteres babot használtam)
  • 4-5 cső nyers bébikukorica (de a savanyítottat is lehetett volna használni)
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • egy marék koktélparadicsom
  • olaj
  • egy adag salsa (a belinkelt recept kb. fele)
  • tejföl

Elkészítés

A zöldbabot megtisztítottam, majd 8-10 centis darabokra vágva egy fazék forró sós vízbe dobtam. 2-3 perc blansírozás után kiszedtem, rögtön hideg vízbe dobtam, majd félretettem lecsepegni.
A sajtot hosszú, vékony szeletekre vágtam, és bő olajon (sacc 5-6 evőkanál) aranybarnára pirítottam (5-6 perc, közben egyszer megforgatva). Sütés közben megpuhultak és kissé összeragadtak, de nem folytak meg, nem volt nehéz szétválasztani őket. A megsült sajtot kiszedtem és félretettem.
A maradék olajon megpirítottam a hosszanti cikkekre vágott hagymát. Amikor sárgulni kezdett, hozzádobtam az előfőzött zöldbabot és a hosszában negyedekre vágott bébikukoricát. Nagy lángon kevergetve még 2-3 percig pirítottam, majd beledobtam a negyedekre vágott koktélparadicsomot és egy csipet sót is. Összeforgattam, aztán a lángot elzártam.
A tányérra kiszedett ételt nyakon öntöttem salsával és tejföllel - aztán befaltuk nyom nélkül, pedig nem is voltunk igazán éhesek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése