Analytics

2010. szeptember 28., kedd

Salsa

Ilyet korábban még nem csináltam, és nem tudom, hogy egy mexikói mit szólna hozzá. Sokban emlékeztet a közelmúltban közzétett nyers paradicsomszószra; ha nem törött volna szét a turmixgépem szára, akkor abban aprítottam volna durvábbra, nem pedig botmixerrel péppé. No, mindenesetre friss - érett, saját, zamatos - paradicsom, meg egy jó adag fűszerzöldség került bele ebbe a friss szószba, aminek egy részét lefagyasztottam, egy részét pedig frissiben megettük egy teljesen sima sajtos melegszendvics mellé.

Hozzávalók

  • kb. 1/2 kg paradicsom
  • 4 jalapeño paprika (vagy 2-3 bogyiszlói - illetve ízlés szerint)
  • 1 közepes fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 lime leve (vagy egy kisebb citromé)
  • 1 csokrocska korianderlevél
  • 1 teáskanál só
  • 1 evőkanál olaj

Elkészítés

A megtisztított hozzávalókat szépen belepakoltam a turmixoló pohárba,
és összeturmixoltam.
E bonyolult és fáradságos művelet után jól esett a finom vacsora: egy kis margarinnal megkent kenyér, a tetején reszelt mozzarella (a száraz fajtából, nem a vízben ázósból), sütőben gyorsan megsütve - és hozzá a friss, csattanósan zamatos salsa.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése