Analytics

2011. október 15., szombat

Majonézes krumpli paradicsomos szójafasírttal

Itt tulajdonképpen a majonézes krumpli a lényeg, amiben nincsen semmi különös, csak egyszerűen egy nagyon jó, és kellemesen egyszerű és olcsó kaja. A szójafasírt csupán utógondolat volt hozzá, hogy legyen valami, ami mellett a saláta köretként funkcionálhat - a maradék majonézes krumpli viszont vacsorára főétel lett, kenyér mellé.

Hozzávalók

A majonézhez
  • 2 tojás sárgája
  • 1 evőkanál ecet
  • 1 teáskanál mustár
  • kb. 1,5 deci olaj
A krumplisalátához
  • 2-3 deci tejföl
  • kb. 1 kiló krumpli
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 mokkáskanál frissen reszelt szerecsendió
  • kis marék snidlingtermés (helyette: snidling vagy zöldhagyma zöldje)
A szójafasírthoz
  • egy jó marék szójagranulátum
  • kb. 2 deci maradék paradicsomszósz
  • 2 evőkanál tejföl
  • víz
  • egy kis fej hagyma
  • 2 púpos evőkanál gyári parmezánpor
  • 1 teáskanál szárított oregano
  • 1 mokkáskanál fokhagymagranulátum
  • 8-10 deka liszt

Elkészítés

A krumplikat egészben, héjastul puhára főztem bő, sós vízben, majd a vizet leöntve hagytam őket teljesen kihűlni. Itt mindjárt meg is jegyzek valamit, ami másnak talán nem újdonság. Nem "főznivaló" krumplit használtam, hanem olyan fajtát, ami eléggé szétesősre fő, mert ilyen volt otthon. Többször előfordult már, hogy a majonézes krumpliból inkább krumplipüré lett - most azonban a teljes kihűlésnek köszönhetően gyönyörűen egyben maradt a krumpli. Máskor tehát nem az lehetett az elsődleges probléma, hogy szétfővős krumplit használtam, hanem az, hogy gyorsított eljárással hűtöttem, hideg vizet töltve rá, és párszor lecserélve. Az órákon át tartó, alapos kihűlés - ha sikerül előre tervezni a kaját - remekül bevált.
A meghámozott krumplit kb. kétcentis kockákra vágtam. A tojássárgájából az ecettel és mustárral, az olajat apránként adagolva majonézt kevertem - illetve ezt nem én csináltam, mert valami oknál fogva E a majonézkészítő mester.
A hagymát finom kockára vagdostam, majd a majonézt, a krumplit és a tejfölt összekevertem. Ízlés szerint sóztam, és jócskán kevertem bele szerecsendiót is - ez is E specialitása, pontosabban az ő családjának a szokása. Az én felmenőim valamiért nem szerették a szerecsendiót, én viszont igen, és a majonézes krumplihoz bizony remekül passzol.
Mivel történetesen volt a kertben, szedtem egy kis marékkal a snidling (pontosabban a kínai metélőfokhagyma, de az előbbi is jó lenne) éretlen terméseiből. Ezek a pompás kis lédús, ropogós, hagymaízű bogyócskák remek feltétek mindenféle salátán - meghintettem velük a majonézes krumpli tetejét.
Ami a fasírtot illeti, a szóját pár percre egy kis meleg vízbe áztattam, majd az összes hozzávalókat A hagymát finomra vágva) összekutyultam annyi vízzel, hogy sűrű, tésztaszerű keveréket kapjak. Ebből kb. evőkanálnyi adagokat szaggattam bő, forró olajba, és pár perc alatt, közben egyszer megfordítva kisütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése