Analytics

2011. október 25., kedd

Csilipakóra és rokonai

A nyáron már írtam a pakórának, India egyik kedvenc olajbansült csemegéjének a legalapvetőbb változatáról, a hagyma bhadzsíról. Ezúttal csilipaprikából készítettem pakórát, meg még csak az izgalmasság kedvéért pár mángoldlevelet is megcsináltam, a maradék tésztamasszából pedig ismét hagymapakóra lett.

Hozzávalók

A tésztához
  • kb. 10 dkg csicseriborsóliszt
  • 3-4 dkg búzaliszt
  • 2-3 dkg kukoricaliszt
  • 1 teáskanál só
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál nigellamag
  • késhegynyi asafoetida
  • 1 csapott mokkáskanál őrölt római kömény
  • 1 csapott mokkáskanál kurkuma
  • 1 csapott mokkáskanál őrölt koriander
  • víz
Rántanivalók
  • jalapeño paprika (vagy valami magyar erőspaprika)
  • mángoldlevél (vagy spenót)
  • vöröshagyma
Pár további beválós anyag
  • karfiol/brokkoli (érdemes kicsit előfőzni vagy gőzölni)
  • krumpli (mindenképp előfőzve egy kicsit, 4-5 mm-es szeletekre vágva)
  • cukkini vagy más tökféle
  • padlizsán (érdemes előbb szeletelve lesózni, aztán kinyomkodni)

Elkészítés

A tésztához valókat simára kevertem annyi hideg vízzel, hogy sűrűn folyó, nyúlós tésztát kapjak. Sűrűségpróbának jó módszer egyszerűen azt nézni, hogy a keveréshez használt villán mennyire tapad meg, ha kiemelem az edényből. Ha megáll rajta, akkor túl sűrű; ha teljesen lefolyik, és csak egy vékony réteget hagy ott, akkor túl híg. Az a jó, ha 2-3 milliméter vastagon, egyenletesen belepi.
Az erőspaprikákat hosszában félbevágtam úgy, hogy a hegyüknél egyben maradjanak, majd kiheréltem őket, akarom mondani, kikapartam az erük és a magjaik javát.
Időközben bő olajat forrósítottam, majd a paprikákat egyenként a masszába mártva az olajba dobáltam, és előbb nagy lángon, majd közepesre levéve 4-5 percig sütöttem őket, egyszerre akkora adagot csinálva, amennyi kényelmesen elfért a serpenyőben, nem ragadt össze, és nem hűtötte le nagyon az olajat.
Utána ugyanígy bántam el a mángoldlevelekkel is, csak rövidebb ideig sütöttem őket, hiszen mire a tésztájuk megsült, addigra bőven megfőttek maguk a levelek is.
A megmaradt tésztába beleszeleteltem egy fej vöröshagymát, összekutymákoltam, és kanállal az olajba szaggatva, majd kilapítva megsütöttem a plecsniket.
A pakórát jórészt egy hétvégi villásreggeli keretében fogyasztottuk el úgy, ahogy volt - friss paradicsomot, meg gyári majonézt (illúzióromboló, mi?) ettünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése