Analytics

2011. október 5., szerda

Pirított krumpli sajttal

Újabb variáció a pirított krumpli témájára (korábbi variációk: rozmaringos, lepkeszegleveles, petrezselymes, magvas), ezúttal sok sajttal kiegészítve hideg őszi napokra. Az ihletet egy truffade nevű francia étel adta hozzá, aminek a receptjét itt olvastam. A lényeg: a pirított krumplit nagy mennyiségű olvasztott sajt szövi át, és a végeredmény nem egy darabos köret, hanem egy lepényszerű egytálétel, aminek csodálatos, ropogós, enyhén kozmás, pirosra sült sajttal pompásított kérge van. 

Hozzávalók

  • 3 szem közepes sütnivaló krumpli (kb. 60 dkg)
  • 2-3 dkg vaj
  • 1 kisebb fej hagyma
  • kb. 20 deka durvára reszelt sajt (fele olcsó trappistoid, fele valami jobb emmentáli-jellegű sajt)
  • fél mokkáskanál frissen reszelt szerecsendió
  • csipet feketebors
  • egy teáskanál só

Elkészítés

A megmosott - de szokásom szerint nem hámozott - krumplikat hosszában négybe vágtam, majd a negyedeket szűk fél centi vastag karikákra vagdostam. Egy teflonos serpenyőben (wokban) megforrósítottam a vajat, üvegesre pirítottam benne a felszeletelt, hagymát majd hozzáadtam a krumpliszeleteket.
Pár perc pirítás után felöntöttem kb. 1 deci vízzel. Megsóztam, megfűszereztem, majd lefedve 6-8 percig főztem, egyszer-kétszer megkeverve közben.

Amikor a krumpli megpuhult, a fedőt levettem, és még párat kevertem rajta, hogy a nedvesség elpárologjon, a krumpliszeletek pedig valamennyire összetörjenek. Hozzáadtam a sajtot, és 2-3 percen át kevergettem, amíg a sajt egyenletesen elolvadt és elkeveredett a krumplival. Ezután a keveréket szétteregettem a serpenyőben, és úgy öt-hat percre kis-közepes lángon magára hagytam fedetlenül, hadd alakuljon ki egy jó kis kozmás réteg az alján.
Tálaláskor az összeállt lepényt negyedekre vágtam (fakanállal a serpenyőben), majd ezt a ropogós kérget felfelé fordítva tettem ki tányérra az olvadt sajtkrémes belsejű darabokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése