Analytics

2012. február 9., csütörtök

Csőben sült rizses brokkoli

Egy újabb nagyon egyszerű, mégis finom és laktató, téli estéken melengető egytálétel. Rengeteg sajt teszi gazdaggá. Nincs neki különösebb története - megfizethető áron volt valahol brokkoli, megvettem, félretettem, mert nem volt időm főzőcskézni. Egy idő után már nagyon kiabált, hogy együk meg, mert különben bosszúból ránk romlik. Lett kis időm, kenyér nem volt, kellett valami, amiben benne van minden - ez lett belőle.

Hozzávalók

  • egy pohár rizs
  • kb. fél kiló brokkoli
  • 3-4 púpos evőkanál liszt
  • 5 dkg vaj
  • 2 deci tej
  • kb. 2 deci víz
  • 3-4 evőkanál tejföl
  • 1 evőkanál citromlé
  • kb. 25 dkg reszelt sajt (fele valami félnormális ementáli jellegű, fele olcsó trappistoid)
  • jó csipet bors
  • egy teáskanál szárított bazsalikom

Elkészítés

A rizst bő sós vízben feltettem főzni, majd felforrás után kb. öt perccel leöntöttem a maradék vizét, és lefedve félretettem. Közben a brokkolit rózsáira szedtem, megmostam, és jó nedvesen mikróban, fedő alatt megpároltam majdnem puhára (8-10 perc maximális fokozaton, közben többször kivéve és megkeverve).
A vajat egy mélyebb serpenyőben felforrósítottam, és kb. 3 percig pirítottam benne a lisztet, amíg épp csak sötétedni kezdett. Felöntöttem - folyamatosan simára kavarva - a hideg tejjel, és egy kis vízzel. Belekevertem a tejfölt és a citromlét is, aztán miközben kevergetve felforraltam, hozzáadtam a reszelt sajt jó háromnegyedét. Sóztam, borsoztam, bazsalikommal ízesítettem. Végül az ismét sűrűsödő szószt még felhígítottam annyi vízzel, hogy közepesen híg (mondjuk sűrű tejszínre, híg tejfölre emlékeztető állagú) szószt kapjak. Egy kevéske vajjal kikent jénai tál aljára terítettem a közben majdnem teljesen megpuhult rizst. A tetejére rétegeztem a brokkolit, majd az egészet leöntöttem a szósszal.
A rétegeken kissé átböködtem egy kanál nyelével, hogy a szósz itt-könnyebben tudjon szivárogni a rizs közé.A maradék reszelt sajtot a tetejére hintettem, és a tálat a 200 fokra előmelegített sütőbe tettem. Kb. 30 perc sütés után készen volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése