Analytics

2012. február 24., péntek

Téli kuszkuszsaláta

Ez a rögtönzött, könnyű vacsora is egy olyan estéről származik, amikor nem volt itthon kenyér, épp kaptunk viszont némi kuszkuszt (meg egyéb közel-keleti alapanyagokat) egy ismerőstől, akinél rég áll, és már nem akarja felhasználni. Nos, akkor nosza: legyen kuszkusz a vacsora. Zöldség nincs sok, de azért valami van itthon - kutyulunk ezt-azt.

Hozzávalók

  • 1 bögre kuszkusz
  • 2 bögre víz
  • 1 mokkáskanál só
  • 1 evőkanál olaj
  • kb. 10 centi póréhagyma
  • kb. 10 centi uborka
  • 1 zellerszár
  • kb. 10 dkg füstölt sajt
  • egy marék aszalt sárgabarack
  • 1-2 evőkanál citromlé
  • 3 evőkanál olivaolaj

Elkészítés

A kuszkuszhoz nem igazán értek, párszor főztem csak. Azt hiszem, eddig nekem csak előgőzölt kuszkusszal volt dolgom, mindenesetre annak az állt a csomagolásán, hogy csak öntsük le forró vízzel, aztán hagyjuk állni. A mostanira viszont az volt írva, hogy 5-6 percig főzzük. (Valójában forró vízbe téve kb. 3 perc alatt felszívta a vizet, ezért akkor eloltottam, és még egy kicsit hagytam állni fedő alatt. Főzés közben kevertem hozzá egy kis sót és olajat is.) Szóval ha megismétled a salátámat, a kuszkuszt készítsd el a vele kapott instrukciók szerint.
A kész kuszkuszt hagytam egy darabig hűlni, de forrón is össze lehetett volna keverni a salátát, és akkor amolyan félfőtt étel lett volna belőle. A zöldségeket, sajtot és az aszalt barackot felkockáztam. Az olivaolajból és citromléből öntetet kevertem egy salátástál alján, beleforgattam a salátánakvalókat, majd a kuszkuszt is. Ennyi - bekebeleztük.
Szöveg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése