Analytics

2012. május 24., csütörtök

Tofu szárzellerrel és újhagymával

Ez a recept még mindig a zöldhagyma idejében való elfogyasztásának jegyében született. Gondoltam, megpróbálok valami délkelet-ázsiai hangulatút varázsolni tofuból és zöldhagymából; volt még hozzá itthon egy korábban leértékelve vett halványítózeller közepe (a szélét már elfogyasztgattuk ebbe-abba). Elég sok egzotikus dolog van benne kis mennyiségben, de hát ez teszi a végeredményt is egzotikussá. Lehet próbálkozni a hozzávalók kreatív helyettesítésével. És persze ha valaki nem vegetáriánus módra gondolkodik, annak tofu helyett csirkemellet vagy éppen garnélát is abszolút el tudnék képzelni ugyanígy elkészítve.

Hozzávalók

  • 30 dkg tofu
  • 4-5 szál halványítózeller (levelek nélkül)
  • 4-5 evőkanál olaj
  • 6-8 szál újhagyma
  • diónyi darab gyömbér
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • szűk késhegynyi garnélapaszta (elhagyható, és akkor vegán lesz a recept)
  • 1 mokkáskanál vörös sárkány (vagy ízlés szerinti mennyiség tetszés szerinti csiliszószból)
  • 2 evőkanál sűrű (kínai típusú) szójaszósz
  • 1 szűk mokkáskanál tamarindkoncentrátum
  • 5-6 evőkanál sűrű kókuszkrém
  • víz
  • 1 mokkáskanál só
  • 1 kis csokrocska citromillatú bazsalikom (ha épp nincs ilyesmid, próbálkozz két rész citromfű [rendes, magyar citromfű, nem ázsiai citromnád] és egy rész bazsalikom keverésével)
  • 2-3 evőkanál citromlé

Elkészítés

A tofutéglát vékony (5-6 mm) hasábokra szeleteltem, a zellerszárakat átlósan 3-4 centis darabokra, a zöldhagymák kb. 2 centis tövét vékony szeletekre, a többi részüket 2-3 centis darabokra.
Wokban felforrósítottam az olaj felét, és a legnagyobb lángon megsütöttem benne a zellert, amíg kissé megüvegesedett és itt-ott sárgulni kezdett (3-4 perc, sűrűn keverve).
Közben a fokhagymát és a gyömbért vékony szeletekre vágtam, majd a hagymák alsó részével együtt finomra aprítottam. A zellert kiszedve félretettem, a forró serpenyőbe öntöttem az olaj másik felét, és beleszórtam az aprított nyersfűszereket, majd egy kavarintás után a garnélapasztát és a csiliszószt, és még két kavarás után a tofut.
Továbbra is a legnagyobb lángon addig pirítottam, amíg megduzzadt és a felülete színt kapott. Ekkor hozzáadtam a zöldhagymát, majd fél perc után a maradék szószokat és kb. két deci vizet.
Felforraltam, hozzákevertem a durvára vágott bazsalikomot, majd keverés után a lángot eloltva belekevertem a citromlevet is. Sima főtt rizzsel ettük vacsorára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése