Analytics

2012. május 8., kedd

Cukkinis penne aszalt paradicsommal

Egy egyszerű, olaszos hangulatú tésztaétel, ami valamivel több, mint tészta szósszal. A tavalyelőtti cukkiniragumhoz lehetne inkább hasonlítani, és természetesen tészta helyett mást is lehet hozzá enni, akár kenyérrel is jó lenne a cukkinis készítmény. Így tavasszal azzal tettem nyáriasabbá, hogy aszalt paradicsomot főztem bele. A paradicsom saját aszalás: a szinte teljesen kiszárított paradicsomot a biztonság kedvéért mélyhűtőben tárolom. Ha ehhez hasonló saját vagy bolti csontszáraz paradicsomod van, akkor hozzám hasonlóan áztasd be; ha olajban eltett, nem teljesen kiszárított paradicsom van a kezed ügyében, akkor viszont áztatni nem kell, de kicsit korábban tedd bele, és esetleg csökkentsd az olaj mennyiségét az alápirított zöldségeknél.

Hozzávalók

  • 1 csomag (fél kiló) penne vagy tetszés szerinti tészta
  • főzővíz, só, olaj
  • 50-60 dkg zsenge cukkini
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 2 kis sárgarépa
  • 2 szál halványítózeller
  • 3-4 evőkanál olaj
  • kb. 3 deci sűrítetlen pararicsompüré
  • egy marék aszalt paradicsom
  • 1 teáskanál oregano (szárított, és az alábbi zöldfűszerek is)
  • 1 mokkáskanál bazsalikom
  • 1/2 mokkáskanál zsálya
  • 1/2 mokkáskanál rozmaring
  • egy csipet feketebors
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • víz
  • kb. 1 deci tejföl
  • egy kis petrezselyemzöld (és nálam most még egy kis lestyánzöld és hagymazöld, mert petrezselymem még alig volt)
  • reszelt sajt ízlés szerint (nem kell sok, szerintem kb. 10 deka elég a fenti adaghoz)

Elkészítés

Az aszalt paradicsomot egy bögrében vízzel leöntve felforraltam a mikróban, majd félretettem (lásd a bevezetőt, ha olajos aszalt paradicsomod van). Feltettem bő vizet a tésztának, és közben a hagymát, répát és zellert finom kockákra vagdaltam. Egy teflonwokban olajat forrósítottam, és közepes lángon, sűrűn keverve addig pirítottam benne ezeket a zöldségeket, amíg kicsit sülni kezdtek - mondjuk 5-6 perc.
Ezután nyakon öntöttem őket paradicsompürével, megszórtam zöldfűszerekkel és sóval-borssal, majd a paradicsomot "zsírjára sütöttem", azaz további 5-6 percig főztem, amíg elvált az olajtól, és besűrűsödve kissé megsötétedett.



Közben a cukkiniket hosszában félbe, majd átlós félkarikákra vágtam, a felforrt tésztavízbe pedig belefőztem a tésztát. (Én a tésztafélét mindig sima sós vízben főzöm; leszűrés után forgatom bele olajba.) Az elkészült szószalapba beleszórtam a cukkinit. Az aszalt paradicsomot kiszedtem a közben lehűlt áztatóvízből, ezt a vizet ráöntöttem a szószos cukkinire, meg még egy kis további vizet, amivel a paradicsompürés dobozt kilögyböltem. Összesen annyit, hogy nem egészen, de majdnem ellepje a cukkinit. Ezt felforraltam, majd időnként keverve még úgy 5-6 percig főztem, amíg a cukkini puhulni kezdett, de nem lett vajpuha és szétfővős. Közben belekevertem az aszalt paradicsomot és a vékony szeletekre vágott fokhagymát is. Végül tejföllel gazdagítottam, kóstolva beállítottam a sósságát, még egy kis vízzel hígítottam, hogy kicsit folyós szósza legyen, majd újraforrás után elzártam a lángot, és megszórtam a ragut a petrezselyem és egyebek zöldjével.
A közben megfőtt tésztát leszűrve megolajoztam, majd a tányérokra szedtem, megtetéztem raguval, és megszórtam egy kis reszelt sajttal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése