Analytics

2012. május 18., péntek

Zöldhagymakrémleves

Szeretjük a zöldhagymát, viszont mifelénk sok a hagymalégy, és előbb-utóbb mindig kukacos lesz a hagyma. Amit fejesnek nevelünk, az kinövi, de amit zölden akarunk megenni, azt minél korábban, fiatalon el kell fogyasztani, mielőtt a kukac előzne meg. Úgyhogy mostanában - pontosabban május legelején, amikor ezt főztem - igyekeztem az újhagymát főzött formában is az étlapra tenni. Ha már krémleves készült belőle, akkor mindjárt morgok is egy kicsit a töketlen fordítókon, akik szerint "tavaszi hagymaleves" van bizonyos levesporos tasakokban. A név persze jól hangzik magyarul, csak éppen angolból fordították, ahol még spring onion soup volt, ami nem tavaszi hagymalevest (vagyis hagymából készült levest, ami tavaszi) jelent, hanem tavaszihagyma-leveset (vagyis tavaszi hagymából, magyarul zöldhagymából, újhagymából készült levest). Na szóval: itt van egy tavaszihagyma-leves por nélkül.

Hozzávalók

  • 10-12 szál újhagyma
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 2-3 evőkanál vaj
  • 1 púpos evőkanál liszt
  • víz
  • csipet feketebors
  • 1 mokkáskanál szárított bazsalikom
  • tálaláshoz tejföl

Elkészítés

A vaj és az olaj keverékén közepes lángon üvegesre pirítottam a középfinomra vágott vöröshagymát, majd kis lángol világosbarnára karamellizáltam (5-6 perc a pirítás kezdetétől). Közben a megtisztított zöldhagymákat kb. centis darabokra szeleteltem, a legfelső pár centi zöldjüket pedig vékony karikára metélve félretettem. A többi zöldhagymát a vöröshagymához adtam, és még 3-4 percig pároltam.
A keveréket kiszedtem egy nagy bögrébe, és egy botmixerrel péppé pürésítettem, hozzáadva a lisztet és annyi vizet, hogy sűrű krémállaga legyen. A lábasba közben egy kis vizet töltöttem és visszatettem a tűzre. A hagymakrémet is hozzáadtam a melegedő vízhez, és felöntöttem hígabbra a mixelő bögrét kiöblögetve még egy adag vízzel (összesen kb. másfél liter víz ment bele). Sóztam, borsoztam, bazsalikomoztam, felforraltam, majd beleszórtam a vékonyra vágva félretett hagymazöldet. A tányéron egy kis tejföllel gazdagítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése