Analytics

2013. május 5., vasárnap

Roppantott sült krumpli

Ez is egy olyan variáció a hajában sült krumplira, amit már régen ki akartam próbálni, de valahogy csak mostanában léptem vele a tettek mezejére. A krumpli a sütés előtt meg is van főzve, a sütésnek csak az a célja, hogy finomabb ízt és ropogósságot kapjon. Elég időigényes kaja, de munka nincs vele sok, csak várni kell rá. Elvileg köretként tartják számon, de szerintem egy kis tejföllel - vagy most egy tejfölös-túrós-sajtos krémmel - teljesen komplett ebéd vagy vacsora.

Hozzávalók

  • kb. 1 kiló apróbb szemű (tojásnyi) sütnivaló ("C" típusú) krumpli
  • víz
  • tökmagolaj (vagy olivaolaj vagy valami más ízletes olaj vagy vaj)
  • őrölt bors
  • fokhagymagranulátum
  • még só
 Kísérő kenőke (így már nem vegán)
  • 1 rész márványsajt
  • 2 rész túró
  • 2 rész tejföl

Elkészítés

A krumplikat mosás után sós vízben puhára főztem - ez bő fél óra lehetett, de szurkálva néztem, hogy átfőttek-e már. A megfőtt krumplit tepsire pakoltam, és burgonyatörővel megnyomkodtam a tetejüket úgy, hogy ne lapuljanak pürévé, csak roppanjanak szét és középen egy kicsit kásásodjanak meg. Úgy tapasztaltam, hogy a jó roppanáshoz előnyös, ha először a tetejükről lehúzom egy kicsit a héjat, mert különben főleg oldalt durrannak szét, és nem lesz a felső részükön jó kis lágy, pürés rész, ami felszívja az olajat.
Az enyhén szétnyomott krumplikat megsóztam, megborsoztam és megszórtam egy kis fokhagymagranulátummal, aztán locsoltam rájuk egy kis tökmagolajat. 200 fokos sütőben kb. 45 percig sütöttem őket, amíg szépen megpirultak, és a kiálló részeik jó ropogósak lettek. Félidőtájt kivettem a tepsit, és még egy kis tökmagolajat csorgattam a krumplikra.
Sütés közben összepasszíroztam egy kis márványsajtot, túrót és tejfölt, és ezt a kencét ettük meg a roppantott krumpli mellé vacsorára (a maradékát pedig reggelire kenyérrel).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése