Analytics

2011. május 15., vasárnap

Mangós túrókrém

Lehet kapni az ázsiai kajákat forgalmazó boltokban konzerv mangópürét. Idehaza, ahol tisztességes mangót nem kapni, ez a legjobb megoldás, ha valakit már megrontott Dél-Ázsia, és valódi mangóízt szeretne érezni. Mert amit a hipermarketben mangóként árulnak, azt éretlenül és kőkeményen szüretelik valahol Afrikában vagy Dél-Amerikában, és az íze legfeljebb a savanyított fenyőgyantáéval vetekedhet, nem az érett mangóéval. Úgyhogy időnként beruházok egy doboz mangópürébe. Egy részét pár nap alatt elnyeljük mangólasszí formájában, egy részét pedig jégkockatartóba töltve lefagyasztom, hogy maradjon ínségesebb napokra is. És most egy részéből túrókrém lett. Mangó helyett működne a dolog bármilyen más gyümölccsel is - frissen vagy lekvár formájában.

Hozzávalók

  • fél kiló túró
  • kb. másfél deci mangópüré
  • 2-3 evőkanál cukor
  • 5-6 hüvely kardamom
  • csipetnyi valódi sáfrány (nem szeklice! ha sáfrányod nincs, és szeklicéd van, akkor a sáfrányt hagyd ki, a szeklicét pedig dobd a kukába)
  • fél deci tej
  • pár evőkanál joghurt

Elkészítés

A kardamomot mozsárban porrá törtem, egy kis döngölés után a héjakat kiszedegetve, csak a magokat megtartva. A kardamomport és a sáfrányt a tejben felforraltam (bögrében, mikróban), majd pár percre félretettem. Közben a többi hozzávalót egy tálba öntöttem, és botmixerrel egyenletes krémmé turmixoltam. Hozzáadtam a sáfrányos-kardamomos tejet, majd tovább mixelve beállítottam joghurttal az állagát és cukorral az édességét.
Tálaláskor megszórtam a tetejét egy kis barna cukorral, és raktam a tetejére egy ehető vadárvácska-virágot.
De elárulom, hogy a húsvéti kalácsra kenve (igen, ez még húsvétkor készült) is nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése