Analytics

2011. december 21., szerda

Sütőtökkrémleves

Egy végtelenül egyszerű krémleves - kellemesen édeskés, forró, gyomortöltögető, testet melengető vacsora a téli napokra. Sült tök, némi fűszerek, és - opcionálisan - a tálaláshoz egy kis tejföl: ennyi a mesterség.

Hozzávalók

  • kb. 1 kiló (nyers) sütőtök megsütve
  • alaplé vagy leveskocka
  • 1 csipet feketebors
  • 1 csipet reszelt szerecsendió

Elkészítés

A tököt - kanadai sütőtök volt - kettévágtam, kimagoztam, majd sütőben megsütöttem (kb. 1 órát 180 fokon) ugyanúgy, ahogy sült töknek is csináltam volna. Ettünk is belőle valamennyit sült töknek. A leveshez valót bedobtam a turmixgépbe egy kis vízzel, simára pépeltem, majd kellemes hígságúra felöntve egy lábasban a tűzre tettem, és felforraltam. Tettem hozzá egy jégkockányit a múltkori zöldségalaplémből, valamint egy kis borsot és szerecsendiót. Kóstolva sóztam, forrás után pedig feltálaltam - a tányéron egy kis tejfölt téve bele.

1 megjegyzés: