Analytics

2011. december 30., péntek

Körtés-kéksajtos pizza

Egy újabb egyszerű pizza, de ezúttal a hagyományokkal szakítós, modern fúziós-trendi kivitelben. A múltkorában egyszer körtét rágcsáltunk a vacsorára evett márványsajthoz, és akkor gondoltam, hogy itt volna már az ideje kipróbálni a körtés-márványsajtos pizzát is. A gondolatot hamarosan tett követte, az eredmény pedig itt van. Finom volt, de nem lesz nagy favoritom; valami jobb ízű körtével talán jobb lett volna, mert bizony amit erre használtam, annak sok íze nem volt.

Hozzávalók

A tésztához
  • 20 dkg félfogós liszt (vagy rétesliszt)
  • 30 dkg finomliszt (vagy kenyérliszt)
  • kb. 1 dkg élesztő
  • 2,5 deci víz
  • 1/2 deci olivaolaj
  • 3 csapott teáskanál só
Hozzá
  • még 1/2 deci olivaolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál szárított bazsalikom
  • 1 evőkanál balzsamecet
  • 1 kemény körte
  • 5-10 dkg gagyisajt
  • 10-15 dkg kéksajt

Elkészítés

A tésztához valókat kenyérsütő gépbe dobálva kidagasztottam, majd egy órát kelesztettem a gépben, ami melegen is tartja. A fenti mennyiségekből két nagy, szögletes tepsit szinte teljesen kitöltő, viszonylag vékony tésztájú pizza lesz. Közben egy szétnyomott gerezd fokhagymát összekevertem az olivaolajjal, balzsamecettel és bazsalikommal, majd félretettem.
A megkelt tésztát két részre osztottam, és bőven lisztezett pulton téglalapot közelítő, 1-2 centi vastag formába nyújtottam. Ezeket a téglalapokat átemeltem a sütőfóliával illetve sütőpapírral bélelt bádogtepsire, majd némi pihentetés után kézzel tovább nyújtottam, hogy nagyjából lefedjék a tepsit. A kinyújtott tésztát meglocsoltam a fűszeres-balzsamecetes olajjal, és egyenletesen szétkentem a tetején.
A sütőt előmelegítettem 250 fokra. Az olajozott tésztát meghintettem a durvára reszelt gagyisajttal, majd erre rászórtam a körtedarabokat. (A körtét negyedekre vágtam, kivágtam a magházát, majd keresztben vékonyra szeleteltem.) Végül az egésznek a tetejére morzsoltam a márványsajtot. Amikor a sütő felfűlt, beraktam mindkét tepsi pizzát, és 18 percig sütöttem őket, kb. 12 perc után megcserélve az alsó és a felső tepsit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése