Analytics

2012. január 10., kedd

Manicotti, vagy valami afféle

Mondhatnánk azt is, hogy ez a régi felújított palacsinta rögtönzésem kicsit komolyabb változata - vagy elegánskodhatunk, és mondhatjuk azt, hogy olasz manicotti. A lényeg: fűszeres sajttal töltött palacsinták paradicsomszósszal. Ha a palacsinta és a szósz már készen van maradékként, akkor pillanatok alatt összedobható, és csak sütni kell egy kicsit. Én most direkt ehhez sütöttem palacsintákat - akkor egy kicsit tovább tart, de két serpenyővel nem sok idő - pláne, ha a palacsintasütést az ember delegálhatja az asszonyra (na jó, fordítva is lehet), és közben real-time töltheti az elkészült palacsintákat.

Hozzávalók

  • 10 palacsinta (nem mértem a belevalókat; két tojással indultam, cukor nélküli, sőt, tej nélküli vizes palacsintatésztát kevertem csipetnyi sóval, sütőporral, sacc per kábé tíz deka liszttel, meg annyi vízzel, hogy szép híg tészta legyen belőle; vagy bármilyen alapanyagú maradék palacsinta megteszi, ha nem túl édes)
  • kb. 20 dkg krémsajt, túró vagy ricotta
  • 1 teáskanál szárított oregano
  • 8-10 friss bazsalikomlevél
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 csipet bors
  • 1 teáskanál só (vagy kevesebb, ha sós a sajt/túró)
  • kb. 1,5 deci kész paradicsomszósz
  • kb. 1,5 deci tejföl
  • kb. 5 deka reszelt sajt (gagyi)

Elkészítés

Ami a palacsinták töltelékét illeti, az adta magát: időnként úgy járok, hogy a tejfölön látom, hogy meg volt már fagyva. Ilyenkor átkozom a hipermarketeket, akik nem állítják be rendesen a hűtőberendezést, aztán pedig fogok egy kendőt, beleöntöm a fagyos tejfölt, és egy-két napra félreteszem hűvös helyre (ilyenkor télen a kamrába, amúgy hűtőbe), hadd csepegjen ki belőle a savó. Remek zsíros krémsajtféleség lesz így belőle - ez történt most is. Egyéb esetben bármiféle könnyű, érleletlen sajt vagy túró alkalmas lenne ebbe a receptbe.
A krémsajtot összepasszíroztam egy gerezd zúzott fokhagymával, némi sóval, meg friss bazsalikommal és szárított oreganóval. Ezzel a zamatos kutyulékkal megkentem a palacsintákat, aztán feltekertem őket, és egy némi margarinnal kikent edénybe (jénai tál fedelébe) sorakoztattam egymás mellé. Amikor a tál megtelt, nyakon öntöttem tejföl és paradicsomszósz keverékével, majd megszórtam egy kis reszelt sajttal.

190 fokra előmelegített sütőben 20 percet sütöttem - utána befaltuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése