Analytics

2012. január 30., hétfő

Rizottó grillezett brokkolival

Egy újabb variáció a rizottó alaptémájára. Ezúttal a rizst grillezett brokkoli egészíti ki édeskés-levélzöldséges-kozmás ízzel, amit pikáns juhsajt ellenpontoz. A brokkoli előkészítése miatt egy kicsivel több időt kellett rászánni, mint egy tipikus gyors rizottóhoz, de megérte az eredmény. Mi főételnek ettük ebédre, de köretként is el tudom képzelni.

Hozzávalók

A brokkolihoz
  • kb. 25 deka brokkoli, rózsáira szedve
  • 1 bő liter víz
  • 1/2 mokkáskanál só
  • 1-2 evőkanál olivaolaj
  • 1-2 evőkanál citromlé
A rizottóhoz
  • 33 deka arborio rizs (vagy flanc nélküli rizs kicsit kevésbé izgalmas állagú rizottóhoz)
  • 1 kis fej hagyma
  • 2-3 evőkanál olivaolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 deci vörösbor (fehér jobb lett volna, de csak vörös volt itthon)
  • 1 mokkáskanál só
  • 1 teáskanál szárított bazsalikom
  • 1 jó csipet őrölt feketebors
  • 5 dkg vaj
  • 8-10 dkg kemény juhsajt (én görög kefalotirit használtam, mert nagyon akciós volt; pecorino is jó lett volna)

Elkészítés

A brokkolit egy kis lábosban forró, enyhén vízbe dobva kb. 1 percet blansíroztam, majd jól lecsepegtettem, és beleforgattam olivaolaj, só és citromlé keverékébe. A főzővizet a tűzhelyen hagytam a rizottóhoz. Ezután a rózsákat bepakoltam a kis elektromos kontaktgrillbe, és jó 10 percen át sütöttem, amíg erősen megsültek és itt-ott feketedni kezdtek. A sütős szakasz közben elkezdtem a rizottó készítését.
A brokkoli főzővizét meghosszabbítottam még egy kis vízzel és tettem bele még egy kis sót. A megforrósított olivaolajon szalmasárgára pirítottam a finomra vágott hagymát, majd hozzáadtam a még finomabbra vágott fokhagymát, két keverintés után pedig a rizst. 2-3 percen át pirítottam, amíg a rizsszemek kissé megüvegesedtek, majd felöntöttem vörösborral. Miután a bor nedvessége jobbára elfőtt, elkezdtem belekanalazni a rizottóba a brokkolis vizet: egy nagy merőkanál víz, majd kavargatvás, amíg a rizs fel nem szívja.
A felöntés-kevergetés ismétlése közben a rizshez adtam a bazsalikomot és a borsot; amikor a vizem nagyon fogytán volt, bővítettem még egy kis frissel, és nagyobbra vettem alatta a lángot, hogy forró legyen, mire legközelebb fel kell önteni a rizst. Amikor a rizs nagyjából al dentére főtt, az utolsó felöntéssel beleadtam még a vajat és a reszelt juhsajtot is, majd lefedve 3-4 percig állni hagytam. Végül hozzákevertem a grillezett brokkolirózsákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése