Analytics

2012. április 9., hétfő

Kókusztorta


Ez az egyszerű de finom torta R húgom születésnapjára készült - szintén jócskán megkésve. Nem réteges torta, mint a múltkori, hanem egyszerű körforma héj omlós tésztából, megtöltve finom, intenzíven kókuszos krémmel, és megtetézve egy kis kókusz-ízesítésű tejszínhabbal. Tetszést aratott, nekem is ízlett. Ki tudnám még próbálni azt is, hogy a kókuszkrém alá ananászkarikákat rejtek a tésztakéreg tetejére, meg azt is, hogy még omlósabb - vajasabb, esetleg sütőporral könnyített - tésztája legyen neki.

Hozzávalók

A tésztához
  • 25 dkg liszt
  • 5 dkg vaníliás porcukor (vagy 4 dkg porcukor + egy csomag vaníliás cukor)
  • 12,5 dkg margarin
  • csipet só
  • 1 tojás
A rávalókhoz
  • 4 deci tejszín
  • 2 deci kókuszkrém
  • kb. 5 dkg kókuszreszelék
  • kb. 5 dkg cukor
  • 2 csapott evőkanál kukoricakeményítő
  • kb. 1/2 deci víz
  • még egy kis vaníliás porcukor

Elkészítés

A tésztát turmixgépben dobtam össze. Először beleszórtam a száraz hozzávalókat, és pár pulzálással meg egy kis rázással összekevertem és meglevegősítettem. Utána hozzáadtam a felszeletelt margarint, és először pulzálva, majd némi kézi keverés után párszor kicsit hosszabban is megturmixolva szépen eloszlattam a liszt között a zsiradékot, hogy afféle morzsalék legyen az egészből. Ebbe beleütöttem a tojást, majd továbbra is a turmixgépben összekevertem tésztává. Kivétel után már gyúrni sem kellett, épp csak egy picit megnyomkodtam, majd egy órára hűtőszekrénybe tettem. Amikor eljött a sütés ideje, bekapcsoltam a sütőt 180 fokra. Egy formát (történetesen egy jénai tál tetejét) kikentem margarinnal (a kiszedés megkönnyítésére egy szintén margarinnal megkent sütőpapír-csíkot raktam keresztbe rajta úgy, hogy kétoldalt túllógjon), majd a közepére helyeztem a kihűlt tésztát. Fokozatos nyomkodással szétterítettem az edény alján, és kb. 2 centi magas peremet is készítettem neki. Villával megszurkáltam az egész felületét, majd az előmelegített sütőben 30 percet sütöttem, amíg kissé már pirulni kezdett. A megsült tésztát hűlni hagytam, majd kivettem a formából (szépen kijött) és félretettem másnapig - de félóra-óra hűlés után azonnal is lehet persze használni.
A krémhez vasplatnival tompított lángra egy zománcos lábaskában feltettem melegedni 2 deci tejszínt a kókuszreszelékkel és a cukorral. Belekevertem a kókuszkrémet is - ez egy tetrapackos dobozban árult, sűrű kókusztejszín volt, nem kókusztej - kb. 2 evőkanálnyit félretéve belőle. A keveréket sűrű kevergetés mellett felforraltam. Közben a keményítőből pépet csináltam egy kis vízzel, majd tovább hígítottam önthető folyadékká. Amikor a tejszínes kókusz felforrt, ezt is hozzáadtam, és még egyszer felforraltam, közben ellenőrizve, hogy megfelelő-e az édessége. A felforralt, besűrűsödött krémet félretettem kb. fél órára hűlni, majd a tésztalapra kentem.
A maradék két deci tejszínt közvetlenül tálalás előtt a félretett kókuszkrémmel és kb. egy teáskanál vaníliás porcukorral kemény habbá vertem, és ezt az egésznek a tetejére rétegeztem.
Ízlett mindenkinek, és a maradékon a hab estére sem esett össze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése