Analytics

2012. április 27., péntek

Póréhagymás-kéksajtos tésztaszósz

Egy rögtönzött szószos tészta a közelmúlt erősen elfoglalt időszakából, amikor nem volt időm nagy és komplex ételkreálmányokat főzni. Sokszor szerepelt tészta az étlapon: tavalyi fagyasztott pesztóval, paradicsomszósszal, simán sajttal-tejföllel, meg délkelet-ázsiai pirított tészta módjára. A változatosság kedvéért kitaláltam még ezt a szószt is, ami az ebédre főzött tészta maradékához készült az egyik nap.

Hozzávalók

  • 25 dkg száraztészta készre főzve (félkilós csomaghoz simán duplázd meg az alábbi mennyiségeket)
  • 2-3 evőkanál olaj
  • kb. 10-12 centis darab póréhagyma
  • 1 igen púpos evőkanál liszt
  • víz (sacc 3 deci)
  • 5 dkg márványsajt morzsolva
  • 5 dkg olcsó trappistoid sajt reszelve
  • kb. 1 deci tejföl
  • 1 evőkanál citromlé
  • 1 csipet fehérbors
  • 1 csipet reszelt szerecsendió

Elkészítés

A karikára, majd középfinom miszlikre vágott póréhagymát enyhén megpirítottam az olajon (2 perc), majd megszórtam liszttel, és még 2 percig kavargattam. Ezután felöntöttem vízzel (intenzíven keverve, csomómentesen tartva), és felforraltam. Hozzáadtam a tejfölt, a citromlét, a sajtokat és a fűszereket, és sűrűn kevergetve hagytam újra felforrni, hogy a sajt teljesen elolvadjon, se rögök, se nyúlós szálak ne maradjanak belőle. Ezen a ponton lehet vízzel tovább hígítani a szószt, illetve itt érdemes kóstolni és utánsózni - de jó eséllyel a márványsajt már eleve elég sóssá tette. Végül beleforgattam a tésztát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése