Analytics

2012. április 15., vasárnap

Sült hal vajas fokhagymaszósszal

Gyorsan elkészíthető, egyszerű sült hal, mégis fel van dobva egy puritánságában zseniális szósszal. Egy újabb olyan eset, amikor nem volt itthon semmi normális ebédrevaló, de akadt a mélyhűtőben fagyasztott hal, a polcon pedig krumplipürépehely - ha talán tovább is tartott fél óránál nulláról tokkal vonóval minden, hát nem sokkal tartott tovább. A szószt egyébként nem én találtam ki, hanem Mahábalipuramban a Moonrakers kajáldában készítettek valami hasonlót a teljesen natúr, frissen fogott, grillezett halakhoz; a főnök, akinek bármilyen ciki is, de már nem emlékszem biztosan a nevére (azt hiszem, Vivék, mindenesetre valami észak-indiai neve volt) mondta el méricskélés nélkül a hozzávalókat, én pedig adaptáltam a magam módja szerint.

Hozzávalók

  • kb. fél kiló halfilé
  • 1 csapott mokkáskanál kurkuma
  • 1 mokkáskanál  só
  • csurrantásnyi olaj
A szószhoz
  • 4-5 dkg vaj
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 csapott evőkanál kukoricakeményítő
  • 1 jó csipet só
  • 1 kis csipet kurkuma
  • kb. 2 deci víz
  • 1 lime leve vagy 1 citrom levének fele-háromnegyede

Elkészítés

A halat (a mirelitet meleg vízben kiengedve, majd nagyjából szárazra törölve) bedörzsöltem egy kis sóval és kurkumával, majd félretettem.
A szószhoz a vajat felolvasztottam, majd amikor felforrósodott, beledobtam a vékony szeletekre vágott fokhagymát, és kb. 1 percig pirítottam, hogy elveszítse a nyers ízét, de egyáltalán ne kezdjen pirulni. Közben a keményítőből kevés vízzel pépet kevertem, majd felengedtem a többi vízzel. Ezt a fokhagymás vajhoz öntöttem, majd hozzáadtam a sót és a borsot, és sűrűn kevergetve felforraltam. Itt lehet a víz mennyiségét utánállítani: folyós, de azért nem vízszerű állag az ideális. Sűrűsödés közben a szósz emulgeálódik a vajjal. Végül a lángot eloltva hozzákevertem a citromlét is.
A halat egy kevéske olajjal kikent teflonos serpenyőben hirtelen, nagy lángon kisütöttem - olyan 3-4 percig a szeletek egyik oldalát, 2-3 percig a másik oldalukat. A tányéron megöntöztem őket a fokhagymaszósszal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése