Analytics

2012. szeptember 23., vasárnap

Minimalista paradicsomszósz

Gondoltam, teszek egy próbát a minimalista paradicsomszósszal, amit sok főzős blogon dicsőítenek. A receptet - nem mintha copyrightos kreálmány lenne, ennyi erővel a főtt krumplit is copyrightolni lehetne - állítólag Marcella Hazan indította mostani hódító útjára, és különböző foodbloggerek nyomatták tovább - lásd például itt. A lényege: szinte semmi nincs benne, csak paradicsom és vaj, meg hagyma és só. A recept hivatalos formája konzerv paradicsomot (paradicsomlében eltett hámozott egész paradicsomot) használ hozzá - én friss, érett kerti paradicsomból csináltam meg. Az ítélet? Nem rossz, de nálunk nem lesz rendszeres menütétel. Nyilván el vagyok rontva, de én jobban szeretem a fűszeresebb, összetettebb ízeket - ez a tiszta paradicsomíz nem volt rossz, de jobban emlékeztetett menzai paradicsomos káposztára, mint valamelyik saját finom paradicsomszószomra.

Hozzávalók

  • kb. másfél kiló érett paradicsom
  • 1 nagyobb vöröshagyma
  • kb. 5 dkg vaj

Elkészítés

A paradicsomot - több fajtát vegyesen, de főleg húsos, kevés levű típusokat - leforráztam (nagy fazék forró vízbe dobtam, 2 perc után kivettem), majd meghámoztam. A zöld csumákat kivágtam, a megmaradt részeket keresztben kb. fél centis szeletekre vágtam. Egy mélyebb fazékban felolvasztottam a vajat, hozzáadtam a paradicsomot, megsóztam, beledobtam a hámozva félbe vágott hagymát, majd időnként - később sűrűbben, a vége felé már szinte folyamatosan - kevergetve főztem 45-50 percen át, amíg a paradicsom teljesen szétfőtt. Természetesen főtt tésztával ettük, reszelt sajttal gazdagítva. A hagymát a főzés végén elvileg ki kéne dobni - én sajnáltam volna, inkább megettük, szeretjük a főtt hagymát.
Bevallom, hogy a második tányérnál még egy kis tejfölt is tettünk hozzá, úgy ízletesebb lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése