Analytics

2012. szeptember 28., péntek

Fetás-spenótos kenyértekercs

Volt itthon némi feta, amit ideje volt elhasználni. Gondoltam, kitalálok belőle egy töltött kenyeret - vagy nevezhetjük pizzatekercsnek vagy egyébnek is. Mángold került hozzá a kertből, ez alkotta a fetával a tölteléket, amit szétteregettem egy kinyújtott kenyér/pizzatésztán, majd feltekercselve megsütöttem. Forrón is, másnap kihűlve is remek eledel volt - vendégvárónak vagy vendégségbe vivős kajának is nagyon el tudom képzelni.

Hozzávalók

  • pizzatészta vagy kenyértészta kb. 60 dkg lisztből
Ezt nem írom le részletesen, mert én házikovásszal készítettem a szokásos kenyértésztámnál valamivel ruganyosabb (réteslisztből és kenyérlisztből álló, barnaliszt nélküli) anyagot - úgyse lehetne pontosan megismételni. Kedvenc pizzatésztád bizonyára jó eredménnyel szerepel majd.
  • kb. 40 deka feta (nálam ebből kb. 25 deka olcsó "krémfehérsajt" volt, kb. 15 deka pedig jó, juhtejből készült bolgár sirene)
  • kb. 30 deka mángold (száratlanul, tisztítás után mérve) (vagy spenót)
  • 2-3 evőkanál olaj
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 4-5 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál szárított oregano
  • 1 mokkáskanál feketebors
  • 2 púpos evőkanál búzadara

Elkészítés


A tésztához valókat bekészítettem a kenyérsütő gépbe, és hagytam, hadd dolgozzon.
A töltelékhez olajon üvegesre pirítottam az aprított hagymát. Hozzáadtam a finomra vágott fokhagymát, majd pár keverés után a középfinomra metélt mángoldot. Kicsit megsóztam (tényleg csak kicsit, mert a feta sós), és közepes lángon főztem, amíg összeesett (3-4 perc).
Ekkor megborsoztam, belemorzsoltam a fetát, összekevertem és eloltottam a lángot. Ellenőriztem a sósságát, majd hozzákevertem még a búzadarát is, hogy a nedvességét felszívja.
Az egyszer kelesztett tésztát rétesliszttel meghintett pultra tettem és kinyújtottam 6-8 milliméter vastagra. A formája valahol az elnyújtott téglalap és a háromszög között volt - az elképzelésem az volt, hogy majd a csúcsos végén kezdem feltekerni, és akkor a külseje biztosan egyben lesz majd. A tésztalapon elteregettem a tölteléket úgy, hogy a csúcstalan végén tenyérnyi sávot üresen hagytam, és körbe a szélén is meghagytam 2-3 centit.
A csúcsos végéről indulva feltekertem rúddá - de azért mégiscsak sikerült olyannak lennie a tekercsnek, hogy a végén kicsit kilógott a már feltekert rész a legvége alól. Sebaj: töltelékes rész nem lógott ki. A tekercs két végét kicsit önmaga alá hajtottam, és a varrattal lefelé átraktam az egészet egy sütőfóliával bélelt tepsire utókelni, kb. fél órára. A tetejét letakartam egy másik sütőfóliával. A sütőt közben előmelegítettem 220 fokra. A sütőbe a tekercs berakásakor vizet spricceltem, és az első kb. 10 percben ezt még kétszer megismételtem. 20 perc után lecsavartam 200 fokra a hőmérsékletet és levettem a tekercs tetejéről a takarófóliát. Összesen kb. egy órát sütöttem.
Mivel már éhesek voltunk, még forrón felszeleteltem egy részét - de persze szebb, simább szeleteket lehetett belőle vágni másnap, amikor már kihűlt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése