Analytics

2012. november 29., csütörtök

Gofri banánnal és kókusszal

Gofrisütéssel viszonylag ritkán próbálkozunk, bár lehetne gyakrabban is. Van egy kis elektromos kontaktgrillünk, amihez gofrimintás betét is van egyebek között- néhányszor már kipróbáltuk. A csupán néhány alkalomból következik, hogy nincs bevált, "tökéletes" gofritészta-receptem. A mostani egy tartalmasabb, alig édes verzió, amihez szinte bármilyen feltét megfelelne. Egy ráérős reggelire készítettem a minap; banánt és kókuszt ettünk hozzá.

Hozzávalók

Tészta (kb. 8 "szelet" gofri)
  • 2 nagy tojás
  • 12,5 dkg liszt
  • 2 deci tej
  • 2 evőkanál tejföl
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • egy csipet só
  • sütéshez egy kis vaj
Rávaló
  • 2 érett banán
  • kókuszkrém
  • barna cukor

Elkészítés

A szétválasztott tojások fehérjét csapott késhegynyi sóval kemény habbá vertem botmixer habverő-feltétjével, majd ugyanezzel az okossággal a tojások sárgáját kikevertem a cukorral, amíg a cukor teljesen feloldódott. A cukros tojássárgához hozzákevertem a tészta hátralevő hozzávalóit, a habverőt még egyszer bekapcsolva simára kevertem. Tejből először kevesebbet tettem, aztán beállítottam olyanra, hogy valamelyest folyós, de azért határozottan sűrű legyen, mondjuk úgy, mint egy elkevert tejföl.
 A tojásfehérje habját beleforgattam a tésztába úgy, hogy ne teljesen törjön össze, de azért ne is maradjanak nagyobb habdarabok érintetlenül.
Az előmelegített gofrisütőt megkentem egy kis vajjal (a hideg vajjal gyorsan megsimogattam a forró vasat), aztán ostyánként egy-egy merőkanálnyi tésztát öntöttem bele. Mivel a tészta elég sűrű volt, nem csak a közepére öntöttem púposan, hanem körbe, majdnem be is terítve vele a gofrinyi helyet, csak a széleit hagyva öntetlenül, hogy majd oda magától másszon a tészta.
Fogyasztáshoz megtetéztem vékonyra szeletelt banánnal, a tetejére öntöttem egy kis kókuszkrémet, majd - mivel kevésnek találtuk az édességét - még egy kis barna cukorral is megszórtam.
Ezt a kókuszkrémet pár hónapja fedeztem fel, és rendszeresen használom azóta keleti kajákhoz. A lényege, hogy a friss kókuszbelet tartalmazza egyfajta sűrű, krémes-folyékony massza formájában. Amit én veszek, indonéz termék. A konzervdobozban sokfelé kapható kókusztejnél jóval sűrűbb, koncentráltabb; ha kókusztejed van, akkor azt ebben a receptben úgy tudod felhasználni, hogy csak a tetején meggyűlt "tejszínt" kanalazod le róla, és a folyósabb részét másra használod.

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szakmai körökben gyűjtünk bloggereket, akiknek a karácsony érkeztével kis aprósággal készülünk.
    Szeretnénk neked is kedveskedni, illetve egy tesztelésre felkérni.
    Amennyiben módodban áll ezen részt venni, kérlek juttasd el elérhetőségedet az info@reinas.hu email címre.
    Erről a címről bővebb információval is szolgálunk majd!
    Üdvözlettel,
    Reinas csapat

    VálaszTörlés