Analytics

2010. október 21., csütörtök

Hagymás csiga

Ez tulajdonképpen egy spin-off kaja volt a múltkori hagymaleves kapcsán. Kedvem volt sütni valami sós csemegét, és a leveshez pirított hagymából kivettem egy adagot csigatölteléknek. Ha csinálok még ilyet (márpedig valószínűleg fogok), akkor azt hiszem, több hagymát használok majd hozzá. Amúgy remek lett, de a nagy részét kenyér helyett ettük meg hideg kajához, a kisebb részét meg magában reggelire. Direkt rágcsának egy kicsit túlságosan a tészta dominált benne.

Hozzávalók

A tésztához
  • 35 dkg finomliszt
  • 10 dkg rétesliszt
  • 5 dkg krumplipehely
  • 5 dkg margarin
  • 2 teáskanál só
  • 1 egész tojás
  • 1 evőkanál tejföl
  • 1/2 dl tej
  • víz
A többi
  • 2-3 fej hagyma
  • 2 dkg vaj
  • csipet bors
  • reszelt füstölt sajt

Elkészítés

A tésztához valókat belezúdítottam a kenyérsütőgép üstjébe, kidagasztottam, majd kb. fél órát kelesztettem. Ezután nem rögtön került sor a sütésre, ezért néhány órára hűtőbe raktam; a tervem az volt, hogy margarinnal kenegetve és hajtogatva leveles-kelt tésztát csinálok belőle, de erre végül nem került sor. Mindenesetre közben elkészítettem a tölteléket.
A hagymát félbe, hosszában csíkokra, majd keresztben szeletekre vágtam.
A megforrósított vajon közepes lángon pirítani kezdtem, majd amikor üvegesedett, áttettem egy vasplatnival szelídített kicsi lángra, és időnként megkeverve további 10-15 percig pirítottam. A célom az volt, hogy a hagyma szép barnára karamellizálódjon, de ne égjen meg.
A hűtőből elővett tésztát kb. 1 centi vastag, téglalaphoz közelítő plecsnivé nyújtottam. (Hetekkel ezelőtt letört a szép márvány "sodrófám" nyele; egyszer megragasztottam, megint letört, azóta valahogy nem volt érkezésem újra megragasztani valami mással.) Viszonylag egyenletesen szétteregettem rajta a tölteléknek szánt hagymát, majd a téglalapot feltekertem hengerré.
A hengert keresztben felszeleteltem csigákra, és - egymástól kb. 2 centi távolságot tartva - kiraktam őket egy sütőfóliával bélelt tepsire. Minden csiga tetejére szórtam egy kis reszelt füstölt sajtot. (Tényleg mindegyikre, csak direkt megálltam fotózni közben, hogy megmutassam a csigákban rejlő hagymát.)
Még körülbelül fél órát hagytam őket kelni szobahőmérsékleten. Végül 200 fokra előmelegített sütőben kb. 20 percet sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése