Analytics

2010. október 11., hétfő

Keralai hangulatú párolt zöldség

Ez a zöldségétel kísérő volt a múltkori banánlevélben sült halhoz. Azért írom le a receptet, mert nagyon finom lett, és mert ez az egyszerű kis étel szinte bármilyen keményebb húsú zöldséggel elkészíthető, nem csak az itt felsoroltakkal. Az itt megadott mennyiségek csak egy egész kis adagot tesznek ki - de persze nyugodtan lehet duplázni vagy többszörözni a mennyiséget.

Hozzávalók

  • 1 fej hagyma
  • 1 nagyobb sárgarépa
  • 1/2 kápia paprika
  • 1 kisebb fehér sörretek
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 mokkáskanál mustármag
  • késhegynyi asafoetida
  • 5-6 karilevél
  • 1 apró, zöld erős csilipaprika
  • 1/2 evőkanál kókuszkrém (konzerv; helyette 1 csapott teáskanál kókusztejpor, vagy egy mokkáskanál kókuszreszelék is megteszi)
  • 1 mokkáskanál só

Elkészítés

A hagymát félbe, majd hosszában szeletekre vágtam; a répát hosszában félbe, majd átlósan 2-3 mm vastag szeletekre; a paprikát hosszában néhány csíkra, majd keresztbe szeletekre; a retket összevissza formájú vékony szeletekre.
A megforrósított olajon egy wokban kipattogtattam a mustármagot, majd hozzászórtam az asafoetidát és a karilevelet, és egy kavarintás után a hagymát és a csilit. Ezeket 1-2 percig nagy lángon pirítottam, közben hozzáadva a kókuszkrémet is. Beleadtam a többi zöldséget, és még 2-3 percig pirítottam nagy lángon, sűrűn keverve, majd megsóztam, kicsire vettem a lángot, és fedő alatt, időnként megkeverve pároltam még 5-6 percen át.
Ennyi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése