Analytics

2010. október 31., vasárnap

Indiai paradicsomos cukkini

Ez eredetileg tofus cukkini szeretett volna lenni. Csak éppen a tofum (ez itt az antireklám helye: Toffini márkájú volt) egy héttel a szavatosságának lejárata előtt felbontva áthatóan bűzlött - ezért tofutlan cukkinit csináltam. Ha elkészíted ugyanezt, nyugodtan tegyél bele pirított tofukockákat vagy - ha igazán indiaias akarsz lenni - panírt, indiai házisajtot. Az év utolsó saját cukkinijeit használtam el bele, jórészt egészen aprókat. A könnyű, paradicsomos szósznak az édeskömény ad különleges ízt.

Hozzávalók

  • kb. 75 dkg cukkini
  • 2 kisebb fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál durvára tört száraz csilipaprika
  • 1 darabka fahéj
  • 1 csapott mokkáskanál édeskömény (helyette: ánizs)
  • némi friss, méregerős csilipaprika
  • 1 teáskanál őrölt római kömény
  • 1 teáskanál őrölt koriander
  • 1 teáskanál kurkuma
  • 4 dl sűrítetlen paradicsompüré
  • 1 dl tejföl

Elkészítés

A hagymát durva darabokra vágtam; a cukkinit vastagságtól függően hosszában egészben, felezve vagy negyedekre osztva keresztbe kb. másfél centis szeletekre vágtam. A felforrósított olajban megfuttattam a száraz csilipaprikát a fahéjjal és az édesköménnyel, majd hozzáadtam a hagymát és a nyers csilit, és pirítottam, amíg a hagyma megüvegesedett (kb. 3 perc). Ezután hozzáadtam az előkészített cukkinit és a többi fűszert, és nagy lángon, időnként keverve még kb. 5 percig pirítottam, amíg a cukkini itt-ott egy kis színt kapott.
Ezután megsóztam, és fedő alatt, olykor megkeverve pároltam kb. 10 percen át. Végül hozzáöntöttem a paradicsompürét és némi vizet, hogy folyós, de azért ne túl híg szószban ússzon. Beigazítottam a sósságát, hagytam újra felforrni, és még kb. 2 percig rotyogtattam.
A kész "főzeléket" reszelt sajttal és kenyérrel ettük főétel gyanánt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése